• Original research article
  • June 20, 2013
  • Open access

STUDENTS’ PROJECT ACTIVITY UNDER CONDITIONS OF ELECTRONIC INFORMATION-EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN PROCESS OF LEARNING FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The author considers the features of students’ project work of nonlinguistic training directions under conditions of electronic information-educational environment of higher education establishment in the process of learning a foreign language, analyzes the main features of this type of activity, and presents the requirements and practical recommendations on the organization of project activity in electronic environment

References

  1. Киселёва М. В., Погосян В. А. Модели учебного взаимодействия в высокотехнологичной информационной образовательной среде [Электронный ресурс]. URL: http://fit-herzen-conf.ru/conf-2012/pogosyan.html (дата обращения: 23.01.2013).
  2. Плеханова М. В., Пигарёва Е. П. Особенности организации групповой формы работы студентов на базе электронной платформы Moodle в процессе обучения иностранному языку в неязыковом вузе // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 5 (16). С. 144-149.
  3. Полат Е. С. Метод проектов [Электронный ресурс]. URL: https://docs.google.com/document/d/13xOCJ50yaEkIzYq 2kuRf3nbzVDewud6fcIkMzFqyrq4/edit?pli=1 (дата обращения: 18.02.2013).
  4. Тулохонова Н. С. Формирование проектной деятельности студентов технического вуза в условиях предметной информационно-образовательной среды: автореф. дисс. … канд. пед. наук. Чита, 2009. 20 с.

Author information

Marina Viktorovna Plekhanova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: June 20, 2013.

Keywords

  • обучение иностранному языку в вузе
  • проектная деятельность
  • электронная информационно-образовательная среда
  • learning foreign language in higher education establishment
  • project activity
  • electronic information-educational environment

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)