• Original research article
  • July 10, 2013
  • Open access

SYSTEM OF EXERCISES FOR WORKING WITH GENDER-MARKED VOCABULARY AT ELEMENTARY LEVEL OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE AS FOREIGN ONE

Abstract

The author considers the questions of creating the system of exercises for working with gender-marked vocabulary in classes of the Russian language as a foreign one, presents the algorithm for the identification of lexical units with gender coloration out of the total number of words that the student should master at the elementary level, and pays special attention to the exercises that contribute to the most effective mastering of gender-marked lexical units at this stage of training.

References

  1. Герасименко И. Е. Гендерные модели лингвокультуры и их роль в преподавании РКИ // Актуальные проблемы теории и практики обучения иностранных учащихся в российских вузах: материалы междунар. науч.-практ. конф. (Тула, 10-12 октября 2007 г.). Тула: Изд-во Тул. гос. пед. ун-та им. Л. Н. Tолстого, 2007. С. 8-14.
  2. Лексический минимум по русскому языку как иностранному. Элементарный уровень. Общее владение / Н. П. Андрюшина, Т. В. Козлова. СПб.: Златоуст, 2012. 80 с.
  3. Рахманов И. В. Обучение устной речи на иностранном языке. М.: Высшая школа, 1980. 243 с.
  4. Соссюр Ф. Заметки по общей лингвистике / пер. с франц. Б. П. Нарумова. М.: Прогресс, 2000. 280 с.

Author information

Kseniya Nikolaevna Panferova

Tula State Pedagogical University named after L. N. Tolstoi

About this article

Publication history

  • Published: July 10, 2013.

Keywords

  • система упражнений
  • лексический минимум
  • элементарный уровень
  • гендерно маркированная лексика
  • подготовительные, языковые, речевые упражнения
  • system of exercises
  • lexical minimum
  • elementary level
  • gender-marked vocabulary
  • preparatory, language, speech exercises

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)