• Original research article
  • July 10, 2013
  • Open access

COMMUNICATIVE STRATEGY OF REGIONAL TOWN IMAGE CREATION IN MEDIA TEXTS

Abstract

The author considers the communicative strategy of provincial town positive image creation in regional press texts, shows that for this strategy implementation the ideological function of one of the rubrics in the Far Eastern newspapers is widely used, and undertakes the attempt to prove that a town positive image forms the regional identity of a small town resident by the Russian standards of a town.

References

  1. Дальний Восток России: сохранение человеческого потенциала и повышение качества жизни населения: мат-лы междунар. науч.-практ. конф. Комсомольск-на-Амуре: ГОУВПО «КнАГТУ», 2011. 559 с.
  2. Добросклонская Т. Г. Вопросы изучения медиатекстов (опыт исследования современной английской медиаречи). М.: Едиториал УРСС, 2005. 228 с.
  3. Знай наших // Дальневосточный Комсомольск. 2013. № 16 (17829).
  4. Идентичность и суверенитет: новые подходы к осмыслению понятий // Пространство и время в мировой политике и международные отношения: мат-лы IV Конвента РАМИ. М.: МГИМО – Университет, 2007.
  5. Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. М.: Издательство ЛКИ, 2008. 288 с.
  6. Карасик В. И. Языковая кристаллизация смысла. М.: Гнозис, 2010. 351 с.
  7. Ковшова М. Л. Лингвистический анализ текста (речевая манипуляция) // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2009. № 1. С. 46-55.
  8. Кубрякова Е. С. В поисках сущности языка: когнитивные исследования / Ин-т языкознания РАН. М.: Знак, 2012. 208 с.
  9. Лакофф Р. Социальная идентичность в жанре меню: «человек есть то, что он ест» // Жанры речи: сб. науч. статей. 2012. № 8. С. 140-163.
  10. Шушарина Г. А. Особенности речевого портрета региональной прессы (на примере общественно-политической газеты Комсомольска-на-Амуре) // Дальний Восток России: сохранение человеческого потенциала и повышение качества жизни населения. Комсомольск-на-Амуре: ГОУВПО «КнАГТУ», 2011. С. 515-518.
  11. Я люблю Комсомольск-на-Амуре // Дальневосточный Комсомольск. 2012. № 26 (17732).
  12. Я люблю Комсомольск-на-Амуре // Дальневосточный Комсомольск. 2012. № 30 (17736).
  13. Я люблю Комсомольск-на-Амуре // Дальневосточный Комсомольск. 2012. № 34 (17740).
  14. Я люблю Комсомольск-на-Амуре // Дальневосточный Комсомольск. 2012. № 36 (17742).
  15. Я люблю Комсомольск-на-Амуре // Дальневосточный Комсомольск. 2012. № 40 (17746).
  16. Я очень люблю свой город // Дальневосточный Комсомольск. 2011. № 103 (17706).
  17. Я очень люблю свой город // Дальневосточный Комсомольск. 2012. № 16 (17722).

Author information

Galina Alekseevna Shusharina

Komsomol'sk-on-Amur State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: July 10, 2013.

Keywords

  • имидж
  • стереотип
  • идентичность
  • медиатекст
  • идеологическая функция
  • коммуникативная стратегия формирования имиджа
  • image
  • stereotype
  • identity
  • media text
  • ideological function
  • communicative strategy of image formation

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)