• Original research article
  • August 16, 2013
  • Open access

EDUCATIONAL SEGMENTATION OF LEXICAL-SEMANTIC FIELD “GEOGRAPHICAL SPACE OF COUNTRY” AS BASIS OF LINGUO-CULTUROLOGICAL COMPETENCE FORMATION OF POLISH STUDENTS LEARNING THE RUSSIAN LANGUAGE

Abstract

The article suggests the method of the Polish students’ linguo-culturological competence formation, which is based on the segmentation of lexical-semantic field “Geographical space of ​​the country”, representing the cultural-geographical image of Russia, which frame in the national language picture of the world consists of the ideas about the size and relief of the country. The results of the experimental work are analyzed.

References

  1. Васильева Г. М., Ротмистрова О. В. Культурно-географический образ России в лингвокультурологическом аспекте: монография. СПб.: Изд-во Санкт-Петербургского ун-та водных коммуникаций, 2011. 198 с.
  2. Воробьев В. В. Лингвокультурология (теория и методы). М.: Изд-во Рос. ун-та дружбы народов, 1997. 331 с.
  3. Замятин Д. Н. Гуманитарная география: пространство и язык географических образов. СПб.: Алетейя, 2003. 331 с.
  4. Словарь русского языка: в 4-х т. / АН СССР; Ин-т рус. яз.; под ред. А. П. Евгеньевой. Изд-е 2-е, испр. и доп. М.: Русский язык, 1981-1984.
  5. Ziętala G. Бренд как элемент мира бизнеса в обучении специалистов по деловому русскому языку // Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Zeszyt. Seria Filologiczna. Glottodydaktyka 3. Część II. Komunikacja w sferze biznesu i dialog kultur. Rzeszów: Wyd. UR, 2011. Nr. 68. S. 146-154.

Author information

Galina Mikhailovna Vasil'eva

St. Petersburg Classical University of Trade Unions

About this article

Publication history

  • Published: August 16, 2013.

Keywords

  • русский язык как иностранный
  • культурно маркированная лексика
  • учебное сегментирование лексики
  • лексико-семантическое поле
  • лингвокультурологическая компетенция
  • культурно-географический образ страны
  • Russian as foreign language
  • culturally marked vocabulary
  • training segmentation of vocabulary
  • lexical-semantic field
  • linguo-culturological competence
  • cultural-geographical image of country

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)