CONCEPTUAL FOUNDATIONS FOR DEVELOPING PROGRAMME OF FOREIGN LANGUAGE MODULAR TEACHING FOR TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT STUDENTS (PART 2)
Abstract
The article describes the model of programme of foreign language modular teaching for technical higher education establishment students that is based on a specially developed algorithm. As main components it includes a passport, target unit, information unit, study guide and control unit. The components of a programme of foreign language modular teaching are analyzed; the methodological recommendations are formulated according to their structural and content organization.
References
- Поляков О. Г. Концепция профильно-ориентированного обучения английскому языку в высшей школе: дисс. … докт. пед. наук. Тамбов, 2004. 308 с.
- Поляков О. Г. Некоторые вопросы самоконтроля в обучении иностранным языкам студентов высшей школы // Язык и культура. 2012. № 4. С. 97-104.
- Салтовская Г. Н. Модульная технология обучения иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2007. № 7. С. 7-11.
- Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности. М.: Аспект Пресс, 1995. 271 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: August 16, 2013.
Keywords
- программа модульного обучения иностранному языку
- модель, структура и компоненты модульной программы
- траектория изучения модульной программы
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC