• Original research article
  • August 16, 2013
  • Open access

ON PROBLEM OF PROFESSION-ORIENTED FOREIGN LANGUAGE TEACHING OF NONLINGUISTIC SPECIALTIES STUDENTS

Abstract

The article is devoted to the features of profession-oriented foreign language teaching of nonlinguistic specialties students, which is recognized as a priority direction at the current stage of education system development. The basic factors that influence the selection of the education content are considered. The questions of goals and planned teaching results are discussed.

References

  1. Поляков О. Г. Принципы профильно-ориентированного обучения английскому языку и факторы, способствующие их реализации // Alma mater (Вестник высшей школы). 2004. № 3. С. 23-26.
  2. Поляков О. Г. Профильно-ориентированное обучение английскому языку и лингвистические факторы, влияющие на проектирование курса // Иностранные языки в школе. 2004. № 2. С. 6-11.
  3. Поляков О. Г. Роль теорий учения и анализа потребностей в проектировании профильно-ориентированного курса английского языка // Иностранные языки в школе. 2004. № 3. С. 45-51.
  4. Поляков О. Г. Цели профильно-ориентированного обучения иностранному языку: теоретические аспекты // Иностранные языки в школе. 2007. № 5. С. 2-5.
  5. Поляков О. Г. Цели профильно-ориентированного обучения иностранному языку в вузе: опыт формулирования // Иностранные языки в школе. 2008. № 1. С. 2-8.
  6. Соловова Е. Н. Методика обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 2002. 239 с.

Author information

Mariya Valer'evna Larionova

Moscow City Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: August 16, 2013.

Keywords

  • профильно-ориентированное обучение иностранному языку
  • неязыковые специальности
  • иноязычная подготовка
  • принцип дифференциации
  • уровень владения языком
  • profession-oriented foreign language teaching
  • nonlinguistic specialties
  • foreign language training
  • principle of differentiation
  • level of language proficiency

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)