• Original research article
  • August 16, 2013
  • Open access

IMPLEMENTATION OF COMMUNICATIVE-INTERACTIVE APPROACH BY MEANS OF SIMULATION IN TEACHING OF CHINESE STUDENTS TO READ AND DISCUSS MEDIA TEXTS IN THE ENGLISH LANGUAGE

Abstract

The article reveals the content of the notion “simulation”, demonstrates the possibilities of using this type of exercise for the implementation of communicative-interactive approach in teaching reading and discussion of media texts in classes on the English language with the Chinese language students. The brief description of the experiment on this exercise application in practice is presented, and the results are discussed.

References

  1. Баграмова Н. В. Коммуникативно-интерактивный подход как способ повышения эффективности овладения иностранным языком // Материалы XXXI Межвузовской научно-методической конференции преподавателей и аспирантов (11-16 марта 2002 г., СПбГУ). СПб., 2002. Вып. 18. С. 3-6.
  2. Беловинцева Е. Г., Иванов О. П. Читаем газету, обсуждаем международную политику. М.: Р. Валент, 2007. 107 с.
  3. Елухина Н. В. Устное общение на уроке, средства и приемы его организации // Иностранные языки в школе. 1995. № 4. С. 3-6.
  4. Колесникова И. Л., Долгина О. А. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков. М.: Дрофа, 2008. 432 с.
  5. Лебедева М. С., Фролова Г. М. Язык средств массовой информации Великобритании и США. М.: Рема, 2002. 161 с.
  6. Ливингстоун К. Ролевые игры в обучении иностранным языкам. М.: Высшая школа, 1988. 127 с.
  7. Телень Э. Ф., Полевая М. Ю. Язык английской и американской прессы. М.: Высшая школа, 2006. 117 с.
  8. Caré J.-M., Debyser F. Jeu, langage et créativité. Les jeux dans la classe de français. Paris: Hachette, 1978. 170 p.
  9. Carton F., Duda R. Production orale: comment mettre en place des strategies d’enseignement apprentissage [Электронный ресурс] // Melanges pedagogiques. 1988. P. 3-13. URL: http://www.atilf.fr/IMG/pdf/melanges/1carton-duda.pdf (дата обращения: 21.07.2013).
  10. Dainty P. Newspaper Articles to Get Teenagers Talking. London: Scholastic, 2006. 87 p.
  11. Grundy P. Newspapers. Oxford: Oxford University Press, 1993. 134 p.
  12. Hatch E. Discourse Analysis and Second Language Acquisition // Second Language Acquisition: A Book of Readings / ed. by E. Hatch. Rowley, Mass.: Newbury House, 1978. P. 401-435.
  13. Jones K. Simulations in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1982. 128 p.
  14. López J. S. Jeux communicatifs et enseignement / apprentissage des langues étrangères [Электронный ресурс]. URL: http://www.ugr.es/~jsuso/publications/Jeux%20communicatifs.pdf (дата обращения: 21.07.2013).
  15. Pavlik C. Hot Topics. Boston, MA: Heinle-Cengage, 2005. 216 p.
  16. Rivers W. M. Interaction as the Key to Teaching Language for Communication // Interactive Language Teaching / ed. by W. M. Rivers. Cambridge: Cambridge University Press, 1987. P. 3-16.

Author information

Dar'ya Aleksandrovna Mezentseva

St. Petersburg State University

About this article

Publication history

  • Published: August 16, 2013.

Keywords

  • симуляция
  • ролевая игра
  • инсценировка
  • прием драматизации
  • коммуникативно-интерактивный подход
  • интеракция
  • simulation
  • role play
  • dramatization
  • dramatization technique
  • communicative-interactive approach
  • interaction

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)