• Original research article
  • August 16, 2013
  • Open access

FORMATION OF INFORMATION FRAMES ON THE BASIS OF HYPERTEXT

Abstract

The article presents the criteria for the selection of texts for reading aimed at improving the professional competence of an interpreter, shows the special role of information competence as one of its components. It is based on information frames, the formation of which can be successfully implemented on specially selected textual internet content, which is a hypertext.

References

  1. Гейхман Л. К., Карманова Н. В. Психолого-педагогические аспекты развития коммуникативной компетенции при обучении иностранным языкам // Проблемы межкультурной коммуникации: межвуз. сб. науч. тр. Пермь: Изд-во ПГУ, 1999.
  2. Жинкин Н. И. Речь как проводник информации. М.: Наука, 1982. 159 с.
  3. Минский М. Остроумие и логика когнитивного бессознательного // Новое в зарубежной лингвистике. М.: Прогресс, 1988. Вып. 23. С. 281-309.
  4. Раскопина Л. П. Обучение гибкому профессионально-ориентированному иноязычному чтению в процессе профессиональной подготовки переводчика: дисс. … канд. пед. наук. Пермь, 2005. 191 с.
  5. Серова Т. С. Управление процессом формирования речевых умений профессионально-ориентированного чтения // Управление профессионально-ориентированным обучением иностранным языкам в вузе. Пермь: Изд-во ППИ, 1992. С. 3-14.
  6. Nielsen J. Multimedia and Hypertext: the Internet and Beyond. 2nd ed. San Feancisco, CA: Morgan Kaufmann, 1995. 480 p.

Author information

Irina Veniaminovna Perlova

Perm’ National Research Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: August 16, 2013.

Keywords

  • лингвистическая, предметная, социокультурная компетенции
  • информационный фрейм
  • интернет-материал
  • гипертекст
  • критерии отбора текстов
  • linguistic, subject, social-cultural competences
  • information frame
  • internet content
  • hypertext
  • texts selection criteria

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)