• Original research article
  • September 3, 2013
  • Open access

PROFESSIONAL PORTRAIT OF TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT GRADUATE IN TERMS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article describes the professional portrait of a technical higher education establishment graduate, created on the basis of the comparative analysis of engineering competences in accordance with the registry of the European Federation of National Engineering Associations, the objectives of higher education establishment work programme and activity types, and the developed skills and abilities in the use of active learning methods in the process of teaching a professional foreign language.

References

  1. Алексеева Л. Е. Методика обучения профессионально-ориентированному иностранному языку: метод. пособие. СПб.: Филолог. фак-т СПбГУ, 2007. 136 с.
  2. Коваленко Н. С. Роль социокультурной компетенции в обучении иностранному языку студентов неязыковых направлений подготовки // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 5 (23). Ч. 2. C. 110-112.
  3. Реестр ФЕАНИ [Электронный ресурс] // Агентство по аккредитации программ инженерного образования. URL: http://www.aapee.ru/index.php/reestr (дата обращения: 02.07.2013).
  4. Смышляева Л. Г., Сивицкая Л. А. Педагогические технологии активизации обучения в высшей школе. Томск: Изд-во Том. политех. ун-та, 2008. 190 с.
  5. Стандарт основной образовательной программы Томского политехнического университета / под ред. А. И. Чучалина. Томск: Изд-во Том. политех. ун-та, 2008. 60 с.

Author information

Aleksandra Viktorovna Makarovskikh

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: September 3, 2013.

Keywords

  • профессиональный иностранный язык
  • инженерное образование
  • методы активного обучения
  • профессиональный портрет выпускника
  • professional foreign language
  • engineering education
  • active learning methods
  • graduate’s professional portrait

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)