• Original research article
  • September 3, 2013
  • Open access

USE OF WEB 2.0 TOOLS IN PROCESS OF TEACHING TRANSLATION

Abstract

The use of Web 2.0 tools in the process of teaching translation is usual and ordinary due to modern mobile communication means and free access to the Internet. Information technologies allow more effective and intensive teaching translation, contribute to the formation of language and communicative competences, and offer great opportunities for revealing students’ creative potential and language abilities.

References

  1. Герасименко Т. Л., Грубин И. В., Гулая Т. М., Жидкова О. Н., Романова С. А. Развитие языковой компетенции у студентов неязыкового вуза с помощью смарттехнологий в преподавании иностранного языка в неязыковом вузе // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2013. № 1. С. 3-6.
  2. Герасименко Т. Л., Грубин И. В., Гулая Т. М., Жидкова О. Н., Романова С. А. Smart-технологии (вебинар, социальные сети) в преподавании иностранного языка в неязыковом вузе // Экономика, статистика и информатика. Вестник УМО. 2012. № 5. С. 9-12.
  3. Герасименко Т. Л., Гулая Т. М. Опыт использования подкастов и видеокастов при интегрированном обучении профессионально ориентированному деловому английскому языку // Открытое образование. 2013. № 1. С. 73-76.
  4. Нисилевич А. Б., Стрижова Е. В., Харитонова О. В., Каменева Н. А. Another Approach to Education (on Alternative Methods of Foreign Language Teaching and Learning) // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 8. Ч. 1. С. 127-130.
  5. Chartrand R. From Podcasting to YouTube: How to Make Use of Internet 2.0 for Speaking Practice // Insights on Teaching Speaking in TESOL / ed. by T. Stewart. Alexandria, VA: TESOL, 2009. P. 91-106.
  6. Pélissier C., Qotb H. Réseaux sociaux et apprentissage des langues – Spécificités et rôles de l'utilisateur [Электронный ресурс] // Apprentissage des langues et systèmes d'information et de communication, Alsic. 2012. Vol. 15. № 2. URL: http://alsic.revues.org/2513 (дата обращения: 01.08.2013).
  7. www.diplomatie.gouv.fr

Author information

Svetlana Anatol'evna Romanova

Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics

About this article

Publication history

  • Published: September 3, 2013.

Keywords

  • инструменты Web2.0
  • обучение второму иностранному языку
  • компетенция
  • аудиои видеоподкасты
  • последовательный перевод
  • Web2.0 tools
  • second foreign language teaching
  • competence
  • audioand video podcasts
  • sequential translation

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)