PERIPHERAL ZONES OF BUSINESS COMMUNICATION
Abstract
The article considers the types of business-mediated communication, which are implemented with the help of virtual technological channels: the mass media and the Internet. The authors analyze the main features of this communication type by the example of the English-language business internet discourse. Particular attention is paid to the notion of hypertextuality as a certain way of data placing, request and acquisition.
References
- Буторина Е. П. Конвенции в деловой интернет-коммуникации // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 9. Ч. 2. С. 54-56.
- Гойхман О. Я., Надеина Т. М. Речевая коммуникация: учебник. Изд-е 2-е, перераб. и доп. М.: ИНФРА-М, 2006. 272 с.
- Купер И. Р. Гипертекст как форма коммуникации [Электронный ресурс] // Социологический журнал. 2000. № 1-2. URL: http://www.nir.ru/sj/sj/sj1-2-00kuper.html (дата обращения: 11.07.13).
- Парсонс Т. О структуре социального действия. М.: Академический Проект, 2000. 880 с.
- Grice H. P. Logic and Conversation // Syntax and Semantics / ed. by P. Cole and J. L. Morgan. N. Y.: Academic Press, 1975. Vol. 3. P. 41-58.
Author information
About this article
Publication history
- Published: October 15, 2013.
Keywords
- деловая коммуникация
- каналы коммуникации
- нормы общения
- гипертекст
- глобальность общения
- business communication
- communication channels
- standards of communication
- hypertext
- communication globality
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC