• Original research article
  • November 12, 2013
  • Open access

DESTINY OF RUSSIAN INTELLECTUALS IN TOM STOPPARD’S PLAY «EVERY GOOD BOY DESERVES FAVOUR»

Abstract

The article is devoted to the representations forms research of the author’s attitude to civilizing discourse of the Russian history understanding in the West-European culture. The unfreedom theme analysis at the content level in inseparable unity with the paradox principle of Tom Stoppard’s text discloses the inconsistence of the totalitarian system in his struggle against the introspect conscience of Russian intellectual.

References

  1. Стоппард Т. В закрытом обществе главной провокацией является смелость: интервью [Электронный ресурс] // Новая газета. 2011. 25 сентября. URL: http://www.novayagazeta.ru/arts/48674.html (дата обращения: 22.09.2013).
  2. Стоппард Т. До-ре-ми-фа-соль-ля-си-ты-свободы-попроси // Иностранная литература. 2012. № 12. С. 137-163.
  3. Stoppard T. Dogg's Hamlet, Cahoot's Macbeth. London: Faber and Faber, 1980. 79 p.
  4. Stoppard T. Every Good Boy Deserves Favour [Электронный ресурс]. Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1994. URL: http://www.drama21c.kr/writers/stoppard/everygoodboy.htm (дата обращения: 22.09.2013).
  5. Stoppard T. Every Good Boy Deserves Favour and Professional foul: two plays. N. Y.: Grove Press, 1978. 124 p.

Author information

Alsu Khadievna Vafina

Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: November 12, 2013.

Keywords

  • постмодернизм
  • театр абсурда
  • Том Стоппард
  • «диссидентские пьесы»
  • автор
  • герой
  • нарратор
  • post-modernism
  • absurd theater
  • Tom Stoppard
  • «dissident plays»
  • author
  • hero
  • narrator

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)