• Original research article
  • November 29, 2013
  • Open access

ON QUESTION OF LANGUAGE GUESS DEVELOPMENT OF SPORTS SPECIALIZATION STUDENTS

Abstract

In the article the problem of the language guess development of sports specialization students studying a foreign language is considered. The known approaches to the “language guess” notion definition are analyzed; the authors’ definition is given. The typology and system of exercises aimed at the step-by-step development of students’ language guess are suggested.

References

  1. Берман И. М. Методика обучения английскому языку в неязыковых вузах. М.: Высшая школа, 1970. 230 с.
  2. Воронин Л. Г., Богданова И. И. Догадка и ее физиологические механизмы // Новые исследования в психологии и возрастной физиологии. 1971. № 2. С. 128-130.
  3. Иванова Е. Н. Методика обучения экспрессивным средствам испанского разговорного языка в языковом вузе (на материале имени существительного с субъективно-оценочным суффиксом): дисс.. канд. пед. наук. М., 2003. 228 c.
  4. Методика обучения иностранным языкам в средней школе / сост. Г. В. Рогова, Ф. М. Рабинович, Т. Е. Сахарова. М.: Просвещение, 1991. 265 с.

Author information

Zoya Ivanovna Pavitskaya

Volga Region State Academy of Physical Education, Sport and Tourism

Venera Il'dusovna Volchkova

Volga Region State Academy of Physical Education, Sport and Tourism

About this article

Publication history

  • Published: November 29, 2013.

Keywords

  • языковая догадка
  • контекстуально-языковая догадка
  • контекстуально-дискурсивная догадка
  • система упражнений
  • типы упражнений
  • language guess
  • contextual language guess
  • contextual discourse guess
  • system of exercises
  • types of exercises

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)