ON QUESTION OF LANGUAGE GUESS DEVELOPMENT OF SPORTS SPECIALIZATION STUDENTS
Abstract
In the article the problem of the language guess development of sports specialization students studying a foreign language is considered. The known approaches to the “language guess” notion definition are analyzed; the authors’ definition is given. The typology and system of exercises aimed at the step-by-step development of students’ language guess are suggested.
References
- Берман И. М. Методика обучения английскому языку в неязыковых вузах. М.: Высшая школа, 1970. 230 с.
- Воронин Л. Г., Богданова И. И. Догадка и ее физиологические механизмы // Новые исследования в психологии и возрастной физиологии. 1971. № 2. С. 128-130.
- Иванова Е. Н. Методика обучения экспрессивным средствам испанского разговорного языка в языковом вузе (на материале имени существительного с субъективно-оценочным суффиксом): дисс.. канд. пед. наук. М., 2003. 228 c.
- Методика обучения иностранным языкам в средней школе / сост. Г. В. Рогова, Ф. М. Рабинович, Т. Е. Сахарова. М.: Просвещение, 1991. 265 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 29, 2013.
Keywords
- языковая догадка
- контекстуально-языковая догадка
- контекстуально-дискурсивная догадка
- система упражнений
- типы упражнений
- language guess
- contextual language guess
- contextual discourse guess
- system of exercises
- types of exercises
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC