• Original research article
  • November 29, 2013
  • Open access

SEMANTIC FIELD “LEHRE UND BILDUNG” IN ASPECT OF DIACHRONY

Abstract

The author considers in the diachronic aspect the semantic links in the German vocabulary group, which is united by a common notion “learning and education”. The investigated material clarifies the position of this group of vocabulary in the language system, and through separate lexical units shows the cultural and historical connection with the contemporary vocabulary, describing the development of the education system in the German-speaking region countries.

References

  1. Рябова М. В. Язык и культура: истоки и парадигмы взаимодействия // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2008. № 1 (1). Ч. 2. С. 119-121.
  2. Сыромясов О. В. Профессиональное коммуникативное поле в культурно-прагматическом пространстве // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 4 (22). Ч. 1. С. 195-197.
  3. Сыромясов О. В. Социально-исторические условия функционирования современной немецкой официальной лексики (на примере названий должностных лиц правоохранительных и судебных органов) // Интеграция образования. 2010. Т. 58. № 2. С. 111-116.
  4. Сыромясов О. В. Социолингвистический анализ немецких крылатых выражений, содержащих указание на род занятий человека // Альманах современной науки и образования. 2013. № 1. С. 141-143.

Author information

Oleg Vladimirovich Syromyasov

Saransk Cooperative Institute (Branch) of Russian University of Cooperation

About this article

Publication history

  • Published: November 29, 2013.

Keywords

  • немецкий язык
  • семантическое поле
  • ядро
  • периферия
  • ученье
  • система образования
  • культурно-исторические связи
  • жаргон
  • профессиональная лексика
  • German language
  • semantic field
  • core
  • periphery
  • learning
  • education system
  • cultural and historical connections
  • jargon
  • professional vocabulary

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)