FOREIGN INCLUSIONS IN INDIAN PEDAGOGICAL DISCOURSE
Abstract
The article is devoted to the study of foreign inclusions in the English language Indian pedagogical discourse. The author considers the cultural-historical reasons of foreign elements use in the researches devoted to the philosophical-pedagogical heritage of India. The conducted analysis allows conclusion about the fact that the inclusions are the communication adequate means of conscious language differentiation in conditions of the quasi-equivalence of base components of East and West pedagogy.
References
- Азад А. К. Концепция человека и проблемы образования на Востоке и Западе // Открытие Индии: философские и эстетические воззрения в Индии ХХ века. М.: Художественная литература, 1987. С. 572-577.
- Курченкова Е. А. Реализация языковой политики в странах Британского Содружества в постколониальный период // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 3 (21): в 2-х ч. Ч. II. С. 116-118.
- Манина С. И. Прагматические функции иноязычных вкраплений [Электронный ресурс] // Вестник Адыгейского гос. ун-та. Серия 2: Филология и искусствоведение. 2010. Вып. 1. URL: http:// cyberleninka.ru/article/n/pragmaticheskie-funktsii-inoyazychnyh-vkrapleniy (дата обращения: 17.10.2013).
- Норлусенян В. С. Иноязычные вкрапления: современное состояние проблемы // Вестник Новгородского гос. ун-та. 2010. № 57. С. 63-66.
- Супрунова Л. Л. Роль колониализма в развитии просвещения Индии // Педагогика. 1996. № 5. С. 114-119.
- Aurobindo S. A System of National Education // The Complete Works of Sri Aurobindo. Pondicherry: Sri Aurobindo Ashram Press, 2003. Vol. 1: Early Cultural Writings.
- Biswas N. B. Indian Philosophy of Education and Pedagogy: An Essential Proposition [Электронный ресурс] // URL: http://www.azimpremjiuniversity.edu.in/sites/default/files/userfiles/files/Prof_Nikunj_Biswas.pdf (дата обращения 1.10.2013).
- Jain S. The Poet's Challenge to Schooling: Creative Freedom for the Human Soul – A Generative and Critical Analysis of Rabindranath Tagore's Innovations in Shiksha. Shikshantar, 2001. 138 p.
- Macaulay T. B. Minute of 2 February 1835 on Indian Education // Macaulay. Prose and Poetry / selected by G. M. Young. Cambridge MA: Harvard University Press, 1957. P. 721-729.
- Raina V. K. Indigenizing Teacher Education in Developing Countries: The Indian Context // Prospects. 1999. Vol. XXIX. No. 1. P. 5-25.
- Sharma R. Decentralisation, Professionalism and the School System in India // Economic and Political Weekly. 2000. Vol. XXXIX. No. 28. P. 3765-3774.
- Tagore R. Personality: Lectures Delivered in America. New Delhi: Macmillan India Ltd., 1995. 184 p.
Author information
About this article
Publication history
- Published: November 29, 2013.
Keywords
- иноязычное вкрапление
- педагогический дискурс
- дифференцирующий языковой знак
- языковая картина мира
- семантизация иноязычных элементов
- foreign inclusion
- pedagogical discourse
- differentiative language mark
- language world picture
- semantization of foreign elements
Copyright
© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC