• Original research article
  • November 29, 2013
  • Open access

ABBREVIATIONS OF MODERN TRADE BRANDS OF COMPUTER TECHNOLOGIES

Abstract

The article considers relatively new linguistic phenomenon “naming” by the example of the English trade marks and brands of famous companies of computer and telecommunication facilities production. Using the diachronic and synchronistic research methods the author concludes about the semantic usage of capacity of researched lexical units.

References

  1. Каледина А. В., Ларичева Н. В. Становление и развитие аббревиатурного способа словообразования // Альманах современной науки и образования. Тамбов: Грамота, 2009. № 8 (27): в 2-х ч. Ч. II. C. 90-92.
  2. Ожогин Е. Н. Вторичная номинация в языке. М.: Наука, 1999. 118 с.
  3. Форум профессиональных пользователей ПК [Электронный ресурс]. URL: http://forum.gsmhosting.com/vbb/ (дата обращения: 25.10.2013).

Author information

Yuliya Arsenovna Khusnullina

Povolzhskiy State University of Telecommunications and Informatics

About this article

Publication history

  • Published: November 29, 2013.

Keywords

  • нейминг
  • бренд
  • торговая марка
  • аббревиатура
  • компьютерные технологии
  • naming
  • brand
  • trade mark
  • abbreviation
  • computer technologies

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)