• Original research article
  • December 12, 2013
  • Open access

COGNITIVE-CREATIVE ENVIRONMENT ROLE IN FORMATION OF PRIMARY SCHOOLCHILDREN’S BILINGUAL PERSONALITY

Abstract

In the article the use experience of the integrated modular program “Funny English” being realized in the language school “Big Ben” is considered. The successful formation of the bilingual personality is possible in the conditions of cognitive-creative environment on the basis of cultures dialogue due to the integrated use of different activities in two languages in the conditions of educational aspects close interconnection.

References

  1. Беляев Б. В. О соотношении языка и речи в процессе обучения иностранному языку // Иностранные языки в школе. 2011. № 8. С. 3-10.
  2. Иванова О. Н. Обучение чтению на английском языке в старших классах якутской школы (базовый уровень): дисс. … канд. пед. наук. М., 2009. 170 с.
  3. Григорьева А. В., Ширяева Т. А. Модульная система как фактор оптимизации подготовки учащихся к сдаче стандартизированных экзаменов (на примере английского языка) // Вестник Пятигорского государственного лингвистического университета. 2012. № 3. С. 197-199.
  4. Карпова Л. И. Формирование коммуникативной грамматической компетенции в неязыковом вузе (на материале английского языка): дисс. … канд. пед. наук. Волгоград, 2005. 260 с.
  5. Китайгородская Г. А. Интенсивное обучение иностранным языкам. Теория и практика: учеб.-метод. пособие. 2-е изд. М.: Высшая школа; Школа Китайгородской, 2009. 277 с.
  6. Концепция долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года [Электронный ресурс]. М., 2008. 122 с. URL: http://www.smolin.ru/odv/reference-source/pdf/Progr-2020_total.pdf (дата обращения: 18.03.2013).
  7. Кречетников К. Г. Креативная образовательная среда на основе информационных и телекоммуникационных технологий как фактор саморазвития личности [Электронный ресурс] // Интернет-журнал «Эйдос». 2004. 22 июня. URL: http://www.eidos.ru/journal/2004/0622-10.htm (дата обращения: 05.04.2013).
  8. Павлова Ю. В. Коммуникативные стратегии привлечения внимания невербальными средствами: гендерный аспект // Вестник Пятигорского государственного лингвистического университета. 2007. №№ 1-2. С. 84-88.
  9. Семенова Ю. Л. Формирование билингвальной коммуникативной компетенции учащихся гимназии в условиях диалога культур: автореф. дисс. … канд. пед. наук. Н. Новгород, 2012. 27 с.

Author information

Ol'ga Nikolaevna Budnyaya

Pyatigorsk State Linguistic University

About this article

Publication history

  • Published: December 12, 2013.

Keywords

  • билингвальная личность
  • интегрированная модульная система обучения
  • когнитивно-креативная среда
  • коммуникативная направленность обучения
  • ученик младшего школьного возраста
  • экспериментальная языковая школа
  • bilingual personality
  • integrated modular system of education
  • cognitive-creative environment
  • communicative direction of education
  • primary schoolchild
  • experimental language school

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)