• Original research article
  • December 12, 2013
  • Open access

MOTIVATION OF SELF-GUIDED WORK WHEN READING IN FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article is devoted to the motivation problem of students’ self-guided work when reading in a foreign language. The components of the motivational-stimulating stage of self-guided work when teaching reading in a foreign language are considered. The steps, which make up really self-guided reading in a foreign language, and the factors, which stimulate students to realize them freely are described.

References

  1. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. М.: Наука, 1977. 251 с.
  2. Перлова И. В. Дидактическое содержание и организация самостоятельной работы при обучении иноязычному информативному чтению: дисс. … канд. пед. наук. М., 1997. 244 с.
  3. Серова Т. С. Психологические и лингводидактические аспекты обучения профессионально-ориентированному иноязычному чтению в вузе. Свердловск: Изд-во Урал. ун-та, 1988. 232 с.
  4. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе. М.: Высшая школа, 1987. 207 с.
  5. Шадриков В. Д. Психологический анализ деятельности как системы // Психологический журнал. 1980. Т. 1. № 3. С. 33-46.

Author information

Irina Veniaminovna Perlova

Perm National Research Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: December 12, 2013.

Keywords

  • мотивация
  • самостоятельная работа
  • иноязычное чтение
  • цели
  • потребности
  • мотивы
  • интерес
  • стимулы
  • информационные возможности
  • установка
  • motivation
  • self-guided work
  • reading in foreign language
  • aims
  • needs
  • motives
  • interest
  • stimuli
  • informational possibilities
  • purpose

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)