• Original research article
  • December 12, 2013
  • Open access

SPECIFICITY OF TEACHING MODERN RUSSIAN LITERATURE TO FOREIGN STUDENTS

Abstract

In the article the methodological principles of teaching Modern Russian Literature to foreign students studying the Humanities and the examples of modern post-modernist authors’ works examination are given; educational-methodological multimedia textbooks for studying the literature of the end of the XX th – the beginning of the XI st century are presented. The object under research is the lesser genres of Tatyana Tolstaya, Lyudmila Ulitskaya, Lyudmila Petrushevskaya and other writers, whose texts are suggested in an adapted variant.

References

  1. Попова И. М. Русская женская проза рубежа веков: учеб. пособие для иностранцев. Тамбов: Изд-во Тамбовского госуд. технич. ун-та, 2008. 164 с.
  2. Попова И. М., Губанова Т. В., Жукова Т. Е., Любезная Е. В. Современная русская литература [Электронный ресурс] / Тамбовский государственный технический университет. Тамбов, 2013. 110 с. Мультимедийное электронное пособие в системе VitalMS. Регистрационный № 032100366.
  3. Попова И. М., Губанова Т. В., Любезная Е. В. Современная русская литература: учеб. пособие для студентов-иностранцев. Тамбов: Изд-во Тамбовского госуд. технич. ун-та, 2008. 64 с.

Author information

Irina Mikhailovna Popova

Tambov State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: December 12, 2013.

Keywords

  • постмодернизм
  • элитность и массовость
  • эстетические шаблоны построения текста
  • авторские жанры
  • текстовая работа
  • филологический анализ
  • послетекстовая работа
  • post-modernism
  • elitism and generality
  • aesthetic patterns of text creating
  • author’s genres
  • text work
  • philological analysis
  • post-text work

Copyright

© 2013 The Author(s)
© 2013 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)