• Original research article
  • February 4, 2014
  • Open access

ON ISSUE OF TRANSFORMATION OF ELECTRONIC MASS MEDIA FUNCTIONS IN MODERN SOCIETY

Abstract

In the article mass media basic functions in the period of information society are revealed. The authors consider different points of view on this problem and note that modern mass media are a complex self-organizing system with many functions. In the article different approaches to the definition of mass media functions in the foreign English-language literature are given. The authors emphasize media-genres determinancy with mass media functions.

References

  1. Бурдье П. О телевидении и журналистике. М.: Фонд научных исследований «Прагматика культуры», Институт экспериментальной социологии, 2002. 160 с.
  2. Дейлами Ф. Американские компании CNN и FOX NEWS в информационной войне против Исламской Республики Иран: дисc. … к. филол. н. М.: РУДН, 2013. 165 c.
  3. Долгова Е. В. Лексико-фразеологические особенности речевого жанра «Портрет делового человека» в дискурсе СМИ [Электронный ресурс] // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 3 (21). Ч. 1. С. 50-53. URL: http://www.gramota.net/articles/issn_1997-2911_2013_3-1_13.pdf (дата обращения: 12.01.2014).
  4. Зорков Н. Н. Инфотейнмент: возникновение, функции, способы воздействия [Электронный ресурс]. URL: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid=735&level1=main&level2=articles (дата обращения: 09.01.2014).
  5. Рашкофф Д. Медиавирус. Как поп-культура тайно воздействует на ваше сознание. М.: Ультра. Культура. 2003. 368 с.
  6. Швейцер А. Д. Контрастивная лингвистика: газетно-публицистический стиль в английском и русском языках. М.: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2012. 256 c.
  7. Harris R., Sanborn F. A Cognitive Psychology of Mass Communication. N. Y.: Routledge, 2009. 480 p.
  8. Katz H. The Media Handbook. A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying. N. Y.: Routledge, 2010. 227 p.
  9. Lopez A. Functions of Mass Media [Электронный ресурс]. URL: http://www.slideshare.net/eltiki/functions-of-mass-media-presentation (дата обращения: 11.09.2013).
  10. Luhmann N. The Reality of Mass Media. Stanford: Stanford University Press, 2000. 154 p.
  11. Schaffert R. The Media's Influence on the Public's Perception of Terrorism and the Question of Media Responsibility // Media Coverage and Political Terrorists. N. Y.: Praeger Publishers, 1992. P. 61-79.
  12. Toffler A. Powershift: Knowledge, Wealth, and Violence at the Edge of the 21st Century. N. Y.: Bantam, 1991. 640 p.

Author information

Barmak Baiat

People’s Friendship University of Russia

Nataliya Vladimirovna Poplavskaya

People’s Friendship University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: February 4, 2014.

Keywords

  • функции СМИ
  • медиа
  • новостные программы
  • информационно-развлекательные новости
  • медиажанр
  • телевизионный жанр
  • освещение конфликтов
  • конструирование социальной реальности
  • mass media functions
  • media
  • news programs
  • informational entertaining news
  • media-genre
  • television genre
  • elucidation of conflicts
  • constructing social reality

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)