• Original research article
  • February 18, 2014
  • Open access

SIGNIFICANCE OF SOCIAL-CULTURAL ASPECT IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES UNDER CONDITIONS OF CULTURES INTEGRATION

Abstract

The article considers the problem of social-cultural education of schoolchildren. Specialized education orients students to professional activity. Mastering a foreign language and its culture, students need to know that the representatives of various cultures perceive the world differently. That is why it is necessary to form at the school stage the students’ skills that will help them match specific language means with the situations and norms of speakers’ verbal behaviour.

References

  1. Гальскова Н. Д. Межкультурное обучение: программа целей и содержания обучения иностранным языкам // Иностранные языки в школе. 2004. № 4.
  2. Лихачев Д. Н. Очерки по философии художественного творчества. СПб., 1992.
  3. Сепир Э. Язык. Введение в изучение речи // Избранные труды по языкознанию и культурологи. М., 1993.
  4. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. Изд-е 2-е, доработанное. М.: Изд-во МГУ, 2004.
  5. Черемисина М. И. Язык и его отражение в науке о языке. Новосибирск, 2002. 254 с.

Author information

Nina Valentinovna Golovina

Municipal Аutonomous Educational Institution - Secondary School № 13, Tambov

About this article

Publication history

  • Published: February 18, 2014.

Keywords

  • социокультурный компонент
  • язык и культура
  • речевая культура
  • вербальная и невербальная коммуникации
  • речевое поведение
  • social-cultural component
  • language and culture
  • speech culture
  • verbal and nonverbal communications
  • verbal behaviour

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)