• Original research article
  • February 18, 2014
  • Open access

FUNCTIONAL AND PRAGMATIC FEATURES OF LANGUAGE GAME IN ENGLISH-LANGUAGE BANNER ADVERTISING DISCOURSE ON THE INTERNET

Abstract

The article presents the main results of the research aimed at defining the role of language game methods in implementing the pragmatic function of advertising discourse on the Internet. The article considers the key features of language game in the English-language banner advertising discourse. The importance of language game methods in the image formation of the advertised product, the perception of advertising by the addressee and the influence of banner advertising discourse on target audience are substantiated.

References

  1. Бове Кортлэнд Л., Аренс Уилльям Ф. Современная реклама / пер. с англ. Тольятти: Издательский дом «Довгань», 1995. 704 с.
  2. Лингвистический энциклопедический словарь / под ред. В. Н. Ярцевой; Ин-т языкознания АН СССР. М.: Советская энциклопедия, 1990. 682 с.
  3. Менджерицкая Е. О. Когнитивные стереотипы и их обыгрывание в дискурсе качественной прессы // Язык, сознание, коммуникация. М.: МАКС Пресс, 2000. Вып. 15. С. 59-62.
  4. Менджерицкая Е. О. Языковая игра в медиадискурсе // Культура народов Причерноморья. Симферополь: Крымская академия наук; Крымский научный центр, 2006. № 82. Т. 2. С. 11-14.
  5. Санников В. З. Русский язык в зеркале языковой игры. М.: Языки славянской культуры, 2002. 552 с.
  6. Реклама: язык, речь, общение: учеб. пособие / под ред. О. Я. Гойхмана, В. М. Лейчика. М.: ИНФРА-М, 2008. 288 с.
  7. Longman Dictionary of English Language and Culture. Harlow: Longman Pearson Education Limited, 2000. 1568 p.
  8. Macmillan English Dictionary for Advanced Learners: International Student Edition. Oxford: Bloomsbury Publishers Plc & Macmillan Publishers Ltd, 2002. 1692 p.
  9. Oxford Dictionary of Business and Management. Oxford: Oxford University Press, 2009. 599 p.
  10. www.blogtalkradio.com (дата обращения: 12.02.2014).
  11. www.education.com (дата обращения: 12.02.2014).
  12. www.espn.go.com (дата обращения: 12.02.2014).
  13. www.forbes.com (дата обращения: 12.02.2014).
  14. www.makeupforlife.net (дата обращения: 12.02.2014).
  15. www.moat.com (дата обращения: 12.02.2014).
  16. https://corporate.target.com (дата обращения: 12.02.2014).

Author information

Ekaterina Sergeevna Ivanova

Peoples’ Friendship University of Russia, Moscow

About this article

Publication history

  • Published: February 18, 2014.

Keywords

  • языковая игра
  • когнитивно-дискурсивная парадигма
  • рекламный дискурс
  • интернет-реклама
  • баннерная реклама
  • language game
  • cognitive discourse paradigm
  • advertising discourse
  • Internet advertising
  • banner advertising

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)