• Original research article
  • February 18, 2014
  • Open access

VALUE AND SEMANTIC ORIENTATIONS OF TEACHING GERMAN TO PRESCHOOL CHILDREN

Abstract

In the article the experience of teaching German to preschool children on the axiological basis is summarized. Value and semantic orientations in the program and organization of the learning process of German to senior preschool children are defined. Axiological approach involves the creation of favorable psychological atmosphere, carrying out different events for children using games and physical activity, and close relationship with family.

References

  1. Архангельская Н. Н. Организация взаимодействия учителя иностранного языка с родителями младших школьников // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2006. № 4. С. 167-170.
  2. Карташова В. Н. Развитие креативности дошкольника в детской студии «Радуга» // Современное дошкольное образование: традиции и перспективы: мат-лы науч.-практ. конф. Елец: Изд-во ЕГУ им. И. А. Бунина, 2011. Вып. 7. С. 235-241.
  3. Об образовании в Российской Федерации [Электронный ресурс]: Федеральный закон Российской Федерации от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ // Российская газета. 2012. 31 декабря. URL: http://www.rg.ru/2012/12/30/obrazovanie-dok.html (дата обращения: 20.01.2014).
  4. Протасова Е. Ю., Родина Н. М. Методика обучения дошкольников иностранному языку: учеб. пособие. М.: Владос, 2010. 210 с.
  5. Frühes Fremdsprachenlernen im Bereich DaF [Электронный ресурс]. URL: http://www.goethe.de/lhr/mat/ffl/deindex.htm (дата обращения: 20.01.2014).

Author information

Valentina Nikolaevna Kartashova

Elets State University named after I. A. Bunin

Alesya Viktorovna Ambetal'

Elets State University named after I. A. Bunin

About this article

Publication history

  • Published: February 18, 2014.

Keywords

  • раннее обучение иностранному языку
  • аксиологический подход
  • ценностно-смысловые ориентиры
  • формирование здоровьесберегающих навыков
  • создание психологического комфорта
  • игра
  • связь с семьей
  • early foreign language teaching
  • axiological approach
  • value and semantic orientations
  • forming health caring skills
  • psychological comfort creation
  • game
  • relationship with family

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)