• Original research article
  • March 3, 2014
  • Open access

SELF-STUDY IN TEACHING READING AND WRITTEN INTERPRETATION OF CULTUROLOGICAL AND COUNTRY-SPECIFIC TEXTS IN FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article analyzes the role of independent work in teaching reading and written interpretation of culturological and country-specific texts at foreign language lessons. It describes the author’s original methods of teaching schoolchildren independent work associated with the development of skills for reading and written interpretation of foreign texts of the mentioned subject area.

References

  1. Беленюк Т. Н. Особенности обучения гибкому профессионально ориентированному иноязычному чтению // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 5. Ч. 2. С. 183-186.
  2. Дакукина Т. А. Обучение пониманию оригинальных текстов с элементами письменной интерпретации: дисс. … канд. пед. наук. Томск, 2004. 219 с.
  3. Новикова Ю. В., Поляков О. Г. Использование интерпретации художественного текста в качестве средства совершенствования творческих способностей обучаемых // Иностранные языки в школе. 2009. № 8. С. 10-15.
  4. Общая методика преподавания иностранных языков в средних специальных учебных заведениях: учеб.-метод. пособие / под ред. А. А. Миролюбова, А. В. Парахиной. Изд-е 2-е, испр. М.: Высшая школа, 1984. 240 с.
  5. Перлова И. В. Мотивация самостоятельной работы в процессе иноязычного чтения // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 1. Ч. 2. С. 153-156.
  6. Поляков О. Г. Культурная адаптация текста в обучении английскому языку как иностранному // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2011. Т. 104. № 12-2. С. 633-635.

Author information

Tat'yana Anatol'evna Dakukina

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: March 3, 2014.

Keywords

  • самостоятельная работа
  • чтение
  • письменная интерпретация
  • культурологические и страноведческие тексты, приёмы
  • independent work
  • reading
  • written interpretation
  • culturological and country-specific texts
  • methods

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)