• Original research article
  • March 3, 2014
  • Open access

AUDIOVISUAL SKILLS DEVELOPMENT AS ONE OF GOALS OF TRAINING NON-LINGUISTIC COURSES STUDENTS IN FOREIGN LANGUAGE

Abstract

The article discusses the various types of the audiovisualization of professional themes video materials depending on the purpose of speech activity: studying, critical, fact-finding , review, information retrieval and fragmentary. The audiovisualization skills of the mentioned types are analyzed that are necessary for the universities students of non-linguistic courses studying a foreign language in order to understand professionally directed foreign language movies.

References

  1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие. 4-е изд-е, стер. М.: Академия, 2007. 336 с.
  2. Глухов В. П. Психолингвистика: учебник. М.: В. Секачев, 2013. 344 c.
  3. Даминова С. О. Методические рекомендации по работе с видеофильмом в процессе обучения устной иноязычной речи // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 7 (2). С. 87-92.
  4. Завалишин Д., Завалишина Е., Колмановская Е. Интернетско-русский разговорник. М.: Пресс-верк, 2001. 52 с.
  5. Сафонова В. В. Развитие культуры восприятия устного текста: метод. пособие по аудированию для преподавателей. РКИ. 3-е изд-е, испр. и доп. М.: Еврошкола, 2011. 80 с.
  6. Фоломкина С. К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе: учеб.-метод. пособие. 2-е изд-е, испр. М.: Высшая школа, 2005. 255 с.
  7. Щукин А. Н. Методика обучения речевому общению на иностранном языке: учеб. пособие. М.: Икар, 2011. 454 с.
  8. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Council of Europe. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. 260 p.
  9. Hazan V., Sennema A., Iba M., Faulkner A. Effect of Audiovisual Perceptual Perception and Production of Training on the Consonants by Japanese Learners of English // Speech Communication. 2005. Vol. 47 (3). P. 360-378.
  10. Okada K., Venezia J. H., Matchin W., Saberi K., Hickok G. An fMRI Study of Audiovisual Speech Perception Reveals Multisensory Interactions in Auditory Cortex [Электронный ресурс] // PLoS ONE. 2013. Vol. 8 (6). P. 1-8. URL: http://www.deepdyve.com/lp/public-library-of-science-plos-journal/an-fmri-study-of-audiovisual-speech-perception-reveals- multisensory-EXQfbgnpOK/1 (дата обращения: 01.02.2014).

Author information

Sofiya Oskarovna Daminova

Lomonosov Moscow State University

About this article

Publication history

  • Published: March 3, 2014.

Keywords

  • обучение иностранному языку студентов неязыковых направлений
  • виды аудиовизуализации
  • аудиовизуальные умения
  • видеофильм
  • текст
  • teaching foreign language to students of non-linguistic courses
  • audiovisualization types
  • audiovisual skills
  • video film
  • text

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)