LANGUAGE FEATURES OF COMMERCIAL ADVERTISEMENT ON RADIO
Abstract
The article analyzes the expressive means used in advertising radio spots by the example of commercial radio station “Radio 7”. The radio in mass media system, focused primarily on auditory perception, affects the human imagination more than other means. The author pays special attention to the identification of the effectiveness and degree of the impact on the listener, the potential consumer, of different language expressive means in spots. On air of a commercial station one can listen to lively blocks that use the resources of the Russian language to attract the attention of listeners and advertisers’ money.
References
- Викентьев И. Л. Приёмы рекламы и public relations. Программы-консультанты: 446 примеров, 200 учебных задач и 21 практическое приложение. СПб.: Триз-шанс и Бизнес-пресса, 2007. 406 с.
- Костомаров В. Г. Языковой вкус эпохи: Из наблюдений над речевой практикой масс-медиа. СПб.: Златоуст, 1999. 319 с.
- Савелова Л. В., Скидан В. П. Структурно-семантические, лингвопрагматические и мотивационные характеристики макрополя эмоций в медиарекламном тексте // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 1 (19). С. 155-158.
- Солганик Г. Я., Дроняева Т. С. Стилистика современного русского языка и культура речи. М.: Академия, 2008. 256 с.
- Шерель А. А. Аудиокультура 20 века. История, эстетические закономерности, особенности влияния на аудиторию: очерки. М.: Прогресс-Традиция, 2004. 331 c.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 3, 2014.
Keywords
- рекламный спот
- выразительные средства языка
- тропы
- окказионализм
- эпитеты
- advertising spot
- expressive means of language
- tropes
- occasionalism
- epithets
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC