• Original research article
  • March 3, 2014
  • Open access

STYLISTIC CHARACTERISTICS OF THE RUSSIAN BUSINESS PRESS HEADINGS (BY THE EXAMPLE OF NEWSPAPER “KOMMERSANT”)

Abstract

The article is devoted to the analysis of the stylistic features of the headings of modern Russian business press by the example of the articles from the “Kommersant” newspaper, which circulation allows speaking about the representativeness of the material under research. As a result of the analysis the following typical characteristics of the news articles headings of the business press were singled out: frequent use of the proper names, metaphors, personification, metonymy, wordplay, precedential texts.

References

  1. Володина М. Н. Язык СМИ и информационно-языковая экология общества // Язык и дискурс средств массовой информации в XXI веке / под ред. М. Н. Володиной. М.: Академический проект, 2011. С. 6-19.
  2. Добросклонская Т. Г. Медиалингвистика: системный подход к изучению языка СМИ. М., 2008. 202 с.
  3. Ляпина О. А. Структурные, функциональные и прагматические особенности немецкого газетного заголовка: дисс. … к. филол. н. Воронеж, 2001. 154 с.
  4. http://www.kommersant.ru/about/kommersant (дата обращения: 19.02.2014).

Author information

Yuliya Valer’evna Peshkova

National Research University - Higher School of Economics

About this article

Publication history

  • Published: March 3, 2014.

Keywords

  • СМИ
  • деловая пресса
  • заголовок
  • стилистические особенности
  • метафора
  • олицетворение
  • метонимия
  • прецедентный текст
  • mass media
  • business press
  • heading
  • stylistic features
  • metaphor
  • personification
  • metonymy
  • precedential texts

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)