• Original research article
  • March 17, 2014
  • Open access

DEVELOPING ORAL SKILLS IN A FOREIGN LANGUAGE ON THE BASIS OF VIDEO AND DICTATION WITH THE STUDENTS OF TECHNICAL HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENTS

Abstract

The article is dedicated to one of the most urgent problems of teaching professional foreign language - developing oral skills in the context of speciality. The author examines the use of video and dictation as an effective method for solving this problem. The paper describes the practical experience of developing this skill with the students of technical higher education establishments.

References

  1. Гальскова Н. Д. Современная методика обучения иностранному языку: пособие для учителя. М.: Аркти, 2000. 165 с.
  2. Кучерявая Т. Л. Проблемы профессионально-ориентированного обучения иностранному языку студентов неязыковых специальностей // Теория и практика образования в современном мире: мат-лы междунар. заоч. науч. конф. (г. С.-Петербург, февраль 2012 г.). СПб.: Реноме, 2012. С. 336-337.
  3. Поляков О. Г. Направления совершенствования коммуникативных умений в профильно-ориентированном обучении английскому языку // Иностранные языки в высшей школе. 2005. № 3. С. 55-62.
  4. Савицкая Н. С. Формирование коммуникативной компетенции посредством письменной речи // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2012. № 2 (13). С. 126-128.
  5. Савицкая Н. С., Даниленко Р. М. Использование аутентичных видеоматериалов при формировании навыков говорения на занятиях по иностранному языку // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2011. № 2 (9). С. 152-153.

Author information

Natal'ya Sergeevna Savitskaya

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: March 17, 2014.

Keywords

  • профессиональный иностранный язык
  • обучение говорению
  • видеофильм
  • диктант
  • упражнения
  • professional foreign language
  • developing oral skills
  • video
  • dictation
  • exercises

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)