• Original research article
  • March 25, 2014
  • Open access

FOREIGN LANGUAGE STUDY BY STUDENTS IN PROCESS OF SELF-GUIDED LEARNING

Abstract

This article analyses the foreign language study by the students of non-language specialties in the process of self-guided learning. As an example "Student’s Portfolio" is considered as one of the forms to evaluate creative advances and achievements in learning foreign language. Using the portfolio in academic process allows evaluating both the academic advances and scientific achievements of a student and his/her readiness for professional career. The authors pay attention to the positive effect which is made by bilingual education onto the process of foreign language teaching and quality control of students’ knowledge.

References

  1. Дмитриева Е. В. Профессиональная компетенция преподавателя иностранного языка // Интеграция науки и практики в профессиональном развитии педагога: материалы всеросс. науч.-практ. конф. Оренбург: ОГУ, 2010. С. 1536-1540.
  2. Загашев И. О., Заир-Бек С. И. Критическое мышление: технология развития. СПб.: Альянс-Дельта, 2003. 284 с.
  3. Кабанова О. В., Терехова Г. В. Из практики организации самостоятельной работы студентов на занятиях по иностранному языку // Альманах современной науки и образования. Тамбов: Грамота, 2013. № 4. С. 85-89.
  4. Терехова Г. В. Билингвальное образование: проблема социализации личности студента: монография. Оренбург: ГОУ «ОГУ», 2010. 116 с.
  5. Томин В. В., Еремина Н. В., Богомолова А. Ю. О лингвистических особенностях электронного перевода научно-технических текстов // Вестник ОГУ. 2013. № 11. С. 198-205.

Author information

Ol'ga Vladimirovna Kabanova

Orenburg State University

Galina Valentinovna Terekhova

Orenburg State University

About this article

Publication history

  • Published: March 25, 2014.

Keywords

  • самостоятельная работа студента
  • формы и методы контроля знаний
  • «Портфолио студента»
  • билингвальное образование
  • обучение иностранному языку
  • self-guided learning of student
  • forms and methods of academic performance rating
  • "Student's Portfolio"
  • bilingual education
  • foreign language teaching

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)