• Original research article
  • March 25, 2014
  • Open access

PHONO-CULTUREME AS OBJECT OF TEACHING FOREIGN PRONUNCIATION

Abstract

The issue on the necessity of linguistic-cultural component use in teaching foreign pronunciation is emphasized in the article. The author introduces the notion “phono-cultureme” for designating a new unit of teaching foreign phonetics having social-cultural informativity. Possible methods of working with phono-culturemes of different categories at three stages of a phonetic skill formation are suggested.

References

  1. Воробьев Г. А. Развитие социокультурной компетенции будущих учителей иностранного языка (Поиск эффективных путей) // Иностранные языки в школе. 2003. № 2. С. 30-35.
  2. Мирзоева Е. Ю. Реализация принципа коммуникативности в обучении английскому произношению на языковых факультетах педагогических вузов (на примере вокализма): дисс. … к. пед. н. М., 2009. 210 с.
  3. Хроленко А. Т. Основы лингвокультурологии. М.: Флинта; Наука, 2004. 181 с.

Author information

Elena Yur'evna Mirzoeva

Sholokhov Moscow State University for the Humanities (Branch) in Anapa

About this article

Publication history

  • Published: March 25, 2014.

Keywords

  • социокультурная компетенция
  • принцип социокультурной направленности обучения иноязычному произношению
  • лингвокультурема
  • фонокультурема
  • формирование фонетического навыка
  • social-cultural competence
  • principle of social-cultural orientation of teaching foreign pronunciation
  • linguo-cultureme
  • phono-cultureme
  • phonetic skill formation

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)