PHONO-CULTUREME AS OBJECT OF TEACHING FOREIGN PRONUNCIATION
Abstract
The issue on the necessity of linguistic-cultural component use in teaching foreign pronunciation is emphasized in the article. The author introduces the notion “phono-cultureme” for designating a new unit of teaching foreign phonetics having social-cultural informativity. Possible methods of working with phono-culturemes of different categories at three stages of a phonetic skill formation are suggested.
References
- Воробьев Г. А. Развитие социокультурной компетенции будущих учителей иностранного языка (Поиск эффективных путей) // Иностранные языки в школе. 2003. № 2. С. 30-35.
- Мирзоева Е. Ю. Реализация принципа коммуникативности в обучении английскому произношению на языковых факультетах педагогических вузов (на примере вокализма): дисс. … к. пед. н. М., 2009. 210 с.
- Хроленко А. Т. Основы лингвокультурологии. М.: Флинта; Наука, 2004. 181 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: March 25, 2014.
Keywords
- социокультурная компетенция
- принцип социокультурной направленности обучения иноязычному произношению
- лингвокультурема
- фонокультурема
- формирование фонетического навыка
- social-cultural competence
- principle of social-cultural orientation of teaching foreign pronunciation
- linguo-cultureme
- phono-cultureme
- phonetic skill formation
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC