TEACHING THE EMOTIONAL LINGUISTIC MANIPULATION IN A FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The aricle reveals the concepts of “linguistic manipulation” and “emotional linguistic manipulation” within the framework of implementing the emotional-conceptual approach in teaching foreign languages to senior students of linguistic specialities. The author grounds the necessity for teaching emotional linguistic manipulation with the view of developing students’ emotive competence.
References
- Блакар Р. М. Язык как инструмент социальной власти // Язык и моделирование социального воздействия. М., 1987. С. 88-125.
- Иссерс О. С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи. М.: Едиториал УРСС, 2002. 284 с.
- Поршнев Б. Ф. О начале человеческой истории: проблемы палеопсихологии. М.: Мысль, 1974. 487 с.
- Стернин И. А. Практическая риторика: учеб. пособие. М.: Академия, 2008. 272 с.
- Умеренкова А. В. Лингво-когнитивное моделирование эффекта обманутого ожидания: дисс. … к. филол. н. Курск, 2009. 20 с.
- Федорова Л. Л. Типология речевого воздействия и его место в структуре общения // Вопросы языкознания. 1991. № 6. С. 46-50.
- Феофанов О. А. США: реклама и общество. М.: Мысль, 1974. 262 с.
- Шелестюк Е. В. Речевое воздействие: онтология и методология исследования: дисс. … д. филол. н. Челябинск, 2009. 299 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 7, 2014.
Keywords
- речевое воздействие
- эмоциональное речевое воздействие
- эмоционально-концептуальный подход в обучении иностранным языкам
- linguistic manipulation
- emotional linguistic manipulation
- emotional-conceptual approach in foreign language teaching
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC