• Original research article
  • April 18, 2014
  • Open access

DEVELOPING COMPENSATORY COMPETENCE IN THE PROFESSION-ORIENTED FOREIGN WRITING

Abstract

The article considers the conception of compensatory competence, its role in the development of skills of profession-oriented writing. The author analyzes the backgrounds necessary for developing this type of competence and kinds of exercises promoting the realization of this goal. The article accentuates the importance of the skill of interdisciplinary transfer of knowledge from the one type of speech activity to the other as one of the basic criteria for knowledge perception.

References

  1. Горанская М. Н. К вопросу об уровне сформированности компенсаторной компетенции студентов неязыковых вузов // Вестник Карельского филиала СЗАГС-2008: сб. науч. ст. / Карельский филиал Северо-Западной академии государственной службы в г. Петрозаводске. Петрозаводск: ПетрГУ, 2008. С. 412-416.
  2. Горанская М. Н. Формирование компенсаторной компетенции в иноязычной письменной деловой речи студентов неязыковых вузов: дисс. … канд. пед. наук. Петрозаводск, 2011. 215 с.
  3. Епифанова М. П. Объективные и субъективные трудности в овладении устной иноязычной речью студентами неязыковых вузов // Вестник Астраханского государственного технического университета. 2006. № 5. С. 205-209.
  4. Краевский В. В., Хуторской А. В. Основы обучения: дидактика и методика. М.: Академия, 2007. 346 с.

Author information

Ellina Vital'evna Andreeva

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: April 18, 2014.

Keywords

  • компенсаторная компетенция
  • ключевые компетенции
  • перенос знаний
  • профессионально-ориентированная иноязычная письменная речь
  • коммуникативная компетенция
  • compensatory competence
  • key competences
  • transfer of knowledge
  • profession-oriented foreign writing
  • communicative competence

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)