MODERN ELEMENTARY SCHOOL PUPILS' PREFERENCES IN READING
Abstract
The article deals with the development of elementary school pupils' culture of reading a literary text as an important condition in achieving the main goal of education - self-development of a personality and formation of basic universal and national values. The author analyzes the results of research of modern elementary school pupils' preferences in reading.
References
- Воюшина М. П., Кислинская С. А., Лебедева Е. А. и др. Методика обучения литературе в начальной школе: учебник. М.: Академия, 2010. 288 с.
- Дацко Д. А. Способы реализации стратегии оказания эстетического воздействия на читателя // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 11. Ч. 2. С. 81-58.
- Кожурина Л. Современное детство: кризис системы ценностей [Электронный ресурс] // Первое сентября. 2013. № 20. URL: http://ps.1september.ru/view_article.php?ID=201302001 (дата обращения: 31.03.2014).
- Лотман Ю. М. Семиотика культуры и понятие текста // Русская словесность. От теории словесности к структуре текста: антология / под ред. В. П. Нерознака. М.: Наука, 1997. С. 202-212.
- Романенко Е. В. Семиотическое пространство массовой литературы: теоретический аспект // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 3. Ч. 2. С. 162-167.
- Художественный текст [Электронный ресурс] // Финам. Словари. URL: http://www.finam.ru/dictionary/ (дата обращения: 31.03.2014).
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 28, 2014.
Keywords
- художественный текст
- духовно-нравственное развитие
- современный читатель
- читательские предпочтения
- культура чтения
- формирование круга чтения младшего школьника
- literary text
- spiritual-moral development
- contemporary reader
- preferences in reading
- culture of reading
- formation of elementary school pupil's range of reading
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC