• Original research article
  • April 28, 2014
  • Open access

SITUATEDNESS IN PROFESSIONALLY ORIENTED TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AS A CONDITION FOR THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCES OF STUDENTS IN NON-LINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENTS (BY THE EXAMPLE OF INSTITUTE OF NATURAL RESOURCES OF TOMSK POLYTECHNIC UNIVERSITY)

Abstract

In the article the role of situatedness in professionally oriented teaching a foreign language in a non-linguistic higher education establishment as one of the most important conditions of the development of professional competences is analyzed. The most significant and topical competences are shown. The main kinds, functions and examples of situations used in the academic activity by the teachers of Institute of Natural Resources of Tomsk Polytechnic University are considered.

References

  1. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учеб. пособие. Изд-е 3-е, стер. М.: Академия, 2006. 336 с.
  2. Громова Н. М. Деловое общение на иностранном языке: методика обучения. М.: Магистр; Инфра-М, 2010. 286 с.
  3. Компетентностный подход в высшем профессиональном образовании: хрестоматия-путеводитель / сост. А. В. Коваленко. Томск: Изд-во ТПУ, 2007. 117 с.
  4. Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иностранному общению. М.: Русский язык, 1989. 276 с.
  5. Пассов Е. И., Кузовлева Н. Е. Урок иностранного языка. Ростов н/Д - М.: Феникс; Глосса-Пресс, 2010. 640 с.

Author information

Veronika Evgen'evna Mironova

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: April 28, 2014.

Keywords

  • ситуативность
  • ситуация
  • профессионально-ориентированное обучение иностранному языку
  • профессиональные компетенции
  • виды ситуаций
  • функции ситуаций
  • situatedness
  • situation
  • professionally oriented teaching a foreign language
  • professional competences
  • kinds of situations
  • functions of situations

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)