• Original research article
  • April 28, 2014
  • Open access

ROLE PLAY AS ONE OF THE FORMS OF INTERACTIVE FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN TECHNICAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT

Abstract

In the article the problem of using role play in professionally oriented teaching of foreign language in technical higher educational establishment is considered. It is shown that using role plays in classes of foreign language reflects the main principles of teaching. They contribute to forming of communicative skills and to increase in the motivation of foreign language learning.

References

  1. Выготский Л. С. Психология искусства. Изд-е 3-е. М.: Искусство, 1986. 573 c.
  2. Кашина Е. Г. Театральные действия в профессиональном пространстве выпускников филологических факультетов. Самара: Самарский ун-т, 2002. 185 c.
  3. Образцов П. И., Иванова О. Ю. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку на неязыковых факультетах вузов: учеб. пособие / под ред. П. И. Образцова. Орел: Изд-во ОГУ, 2005. 114 с.
  4. Поляков О. Г. Английский язык для специальных целей: теория и практика. М.: НВИ - Тезаурус, 2003. 188 c.
  5. Porter-Ladousse G. Role Play. Oxford: Oxford University Press, 1996. 181 p.

Author information

Ekaterina Aleksandrovna Rozhnova

Samara State Technical University

Svetlana Mikhailovna Simakova

Samara State Technical University

About this article

Publication history

  • Published: April 28, 2014.

Keywords

  • ролевая игра
  • профессионально-ориентированное обучение иностранному языку
  • принцип обучения
  • интерактивная форма обучения
  • role play
  • professionally oriented teaching of foreign language
  • principle of teaching
  • interactive form of teaching

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)