LOGICAL-SEMANTIC MODELS IN CLASSES OF FOREIGN LANGUAGE
Abstract
In the article the author reveals the significance and features of making a logical-semantic model and tasks which are fulfilled with its help in classes of foreign language with the students of non-linguistic specialties. Work on making a logical-semantic model in the German language class on the topic "Travelling" is presented, the role of the model in the activization of students' educational and cognitive activity is shown.
References
- Штейнберг В. Э. Технологические основы педагогической профессии: учеб.-метод. пособие. Уфа: БГПУ-УрО РАО-АПСН, 2002. 80 с.
- Штейнберг В. Э., Манько Н. Н. Этнокультурные основания современных дидактических инструментов // Известия Академии педагогических и социальных наук. 2004. № 4. С. 242-247.
Author information
About this article
Publication history
- Published: April 28, 2014.
Keywords
- моделирование
- логико-смысловая модель
- этапы конструирования модели
- опорно-узловые координаты
- смысловые связи
- modelling
- logical-semantic model
- stages of model construction
- bearing-nodal coordinates
- semantic relations
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC