THE USE OF HOME READING AS A TYPE OF STUDENTS' SELF-GUIDED WORK IN NON-LINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENTS
Abstract
In the article the issue of the use of home reading for students' self-guided work while studying the English language in a non-linguistic higher education establishment is considered. Home reading is an effective means of students' self-guided work which can be used at different stages of teaching a foreign language. The author gives examples of tasks for self-guided reading.
References
- Селиванова Н. А. Домашнее чтение - важный компонент содержания обучения иностранным языкам в средней школе // Иностранные языки в школе. 2004. № 4. С. 21-26.
- Степанова М. М. Отбор текстов для домашнего чтения при обучении английскому языку на неязыковых факультетах // Иностранные языки и инновационные технологии в образовательном пространстве технического вуза: сб. науч. ст. по проблемам высшей школы. Новочеркасск: ЮРГТУ (НПИ), 2009. С. 282-285.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 7, 2014.
Keywords
- автономная работа студентов
- домашнее чтение
- аутентичность
- профессиональная направленность
- коммуникативная компетенция
- students' self-guided work
- home reading
- authenticity
- vocational orientation
- communicative competence
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC