• Original research article
  • May 7, 2014
  • Open access

THE USE OF HOME READING AS A TYPE OF STUDENTS' SELF-GUIDED WORK IN NON-LINGUISTIC HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENTS

Abstract

In the article the issue of the use of home reading for students' self-guided work while studying the English language in a non-linguistic higher education establishment is considered. Home reading is an effective means of students' self-guided work which can be used at different stages of teaching a foreign language. The author gives examples of tasks for self-guided reading.

References

  1. Селиванова Н. А. Домашнее чтение - важный компонент содержания обучения иностранным языкам в средней школе // Иностранные языки в школе. 2004. № 4. С. 21-26.
  2. Степанова М. М. Отбор текстов для домашнего чтения при обучении английскому языку на неязыковых факультетах // Иностранные языки и инновационные технологии в образовательном пространстве технического вуза: сб. науч. ст. по проблемам высшей школы. Новочеркасск: ЮРГТУ (НПИ), 2009. С. 282-285.

Author information

Tat'yana Gennad'evna Bekisheva

National Research Tomsk Polytechnic University

Gayane Aramaisovna Gasparyan

National Research Tomsk Polytechnic University

About this article

Publication history

  • Published: May 7, 2014.

Keywords

  • автономная работа студентов
  • домашнее чтение
  • аутентичность
  • профессиональная направленность
  • коммуникативная компетенция
  • students' self-guided work
  • home reading
  • authenticity
  • vocational orientation
  • communicative competence

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)