• Original research article
  • May 7, 2014
  • Open access

SPELLING COMPUTER CROSSWORD PROGRAMS AS A MEANS OF THE DEVELOPMENT OF ELEMENTARY SCHOOL PUPILS' LOGICAL THINKING

Abstract

In the article the author identifies the peculiarities of computer programs application in the elementary school and considers the possibilities of the use of computer crossword programs for the development of logical thinking, the increase in cognitive activity efficiency, the formation of the skills of the independent productive activity of elementary school pupils.

References

  1. Алгазина Н. Н. Формирование орфографических навыков. М.: Просвещение, 1987. 216 с.
  2. Выготский Л. С. Лекция по психологии игры // Вопросы психологии. 1966. № 6. С. 29-32.
  3. Ларина И. Б., Ларских З. П. Обучение грамматико-орфографическим темам в начальной школе с компьютерной поддержкой (4 класс): учебно-методическое пособие. М.: МГОУ; Елец: ЕГУ им. И. А. Бунина, 2008. 76 с.
  4. Маруева Е. Ю. Программа «Кроссворд» и ее использование в учебном процессе // Информационное образовательное пространство детства: мат-лы науч.-практ. конф. М.: МГГУ им. М. А. Шолохова, 2009. С. 282-284.
  5. Хамадиева Н. А. Интерактивный кроссворд «Словарные слова» [Электронный ресурс]. URL: pedsovet.su/load/ 238-1-0-13454 (дата обращения: 26.04.2014).
  6. Эскендаров А. А., Казиева Л. А., Хидиров Ш. Ш. Актуализация познавательного интереса учащихся: кроссворды в системе дидактических игр // Начальная школа. 2007. № 1. С. 46-48.

Author information

Margarita Il'inichna Larskikh

Yelets State Bunin University

About this article

Publication history

  • Published: May 7, 2014.

Keywords

  • компьютерные программы
  • кроссворды
  • орфографический навык
  • логическое мышление
  • игра
  • младшие школьники
  • computer programs
  • crosswords
  • spelling skill
  • logical thinking
  • game
  • elementary school pupils

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)