CONTEXTUAL APPROACH IN FOREIGN LANGUAGES TEACHING IN A HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT
Abstract
In the article the author reveals the possibilities of the contextual approach in foreign languages teaching in a higher education establishment, the functions and the principles of the contextual approach and considers a case-method which promotes its realization during foreign languages classes. The results of students' survey about case-method use in the process of foreign languages teaching are presented in the work.
References
- Вербицкий А. А. Компетентностный подход и теория контекстного обучения. М.: ИЦ ПКПС, 2004. 84 с.
- Вербицкий А. А., Дубовицкая Т. Д. Контексты содержания образования. М.: РИЦ МГОПУ им. М. А. Шолохова, 2003. 80 с.
- Вербицкий А. А., Калашников В. Г. Категория «контекст» в психологии и педагогике: монография. М., 2010. 300 с.
- Григоренко О. А. Контекстная модель профессионально-направленного обучения (на материале иностранного языка в военном вузе): дисс.. к. пед. н. М., 2001. 239 с.
- Юлдашев З. Ю., Бобохужаев Ш. И. Инновационные методы обучения // Особенности кейс-стади метода обучения и пути его практического использования. Ташкент, 2006. 88 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: May 7, 2014.
Keywords
- контекст
- контекстный подход
- принципы контекстного обучения
- активный метод обучения
- кейс-метод
- context
- contextual approach
- principles of contextual teaching
- active teaching method
- case-method
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC