• Original research article
  • May 7, 2014
  • Open access

CONTEXTUAL APPROACH IN FOREIGN LANGUAGES TEACHING IN A HIGHER EDUCATION ESTABLISHMENT

Abstract

In the article the author reveals the possibilities of the contextual approach in foreign languages teaching in a higher education establishment, the functions and the principles of the contextual approach and considers a case-method which promotes its realization during foreign languages classes. The results of students' survey about case-method use in the process of foreign languages teaching are presented in the work.

References

  1. Вербицкий А. А. Компетентностный подход и теория контекстного обучения. М.: ИЦ ПКПС, 2004. 84 с.
  2. Вербицкий А. А., Дубовицкая Т. Д. Контексты содержания образования. М.: РИЦ МГОПУ им. М. А. Шолохова, 2003. 80 с.
  3. Вербицкий А. А., Калашников В. Г. Категория «контекст» в психологии и педагогике: монография. М., 2010. 300 с.
  4. Григоренко О. А. Контекстная модель профессионально-направленного обучения (на материале иностранного языка в военном вузе): дисс.. к. пед. н. М., 2001. 239 с.
  5. Юлдашев З. Ю., Бобохужаев Ш. И. Инновационные методы обучения // Особенности кейс-стади метода обучения и пути его практического использования. Ташкент, 2006. 88 с.

Author information

Natal'ya Vladimirovna Starostina

Penza State University, Pedagogical Institute named after V. G. Belinskii

About this article

Publication history

  • Published: May 7, 2014.

Keywords

  • контекст
  • контекстный подход
  • принципы контекстного обучения
  • активный метод обучения
  • кейс-метод
  • context
  • contextual approach
  • principles of contextual teaching
  • active teaching method
  • case-method

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)