• Original research article
  • June 9, 2014
  • Open access

ADVERTISING GENRES OF PHARMACEUTICAL PRODUCT IN PRINT MEDIA FOR CONSUMERS-NONSPECIALISTS

Abstract

In the article advertising genres of pharmaceutical product in print media (newspapers and magazines) oriented to readers-nonspecialists, that is people who do not have a medical or pharmaceutical education, are considered. On the basis of the studied practical material the author singles out the main advertising genres in this sphere and analyzes their characteristic features and peculiarities.

References

  1. Аллергия - не повод отменять свидание! // Burda. 2012. № 11.
  2. Анаферон // Burda. 2011. № 10.
  3. Бернадская Ю. С. Основы рекламы: учебник. М.: Наука, 2005. 281 с.
  4. Больше пользы от еды.. // Домашний очаг. 2013. № 3. С. 135-137.
  5. В новый год - по-новому! // Burda. 2012. № 11. С. 172-173.
  6. В новый год - по-новому! // Burda. 2012. № 12. С. 138-139.
  7. В новый год - по-новому! // Burda. 2013. № 1. С. 114-115.
  8. В новый год - по-новому! // Burda. 2013. № 2.
  9. Веселов С. В. Маркетинг в рекламе: в 3-х ч. М.: Изд-во Междунар. ин-та рекл., 2002-2003. Ч. 2. 376 с.
  10. Влажные стопы и запах в прошлом! // Burda. 2013. № 7.
  11. Вы нам писали.. // Burda. 2011. № 10.
  12. Детство без запоров! // Домашний очаг. 2013. № 4.
  13. Как платье помогло мне похудеть на 16 килограммов // Burda. 2014. № 2.
  14. Как стать моложе всего за один месяц? // Burda. 2013. № 12.
  15. Кириленко М. А. Жанрово-стилистические особенности рекламы мобильной связи: дисс.. к. филол. н. М., 2004. 173 c.
  16. Климаксан. Негормональный препарат для гармоничной жизни! // Burda. 2013. № 10.
  17. Климаксан. Негормональный препарат для гармоничной жизни! // Burda. 2013. № 12.
  18. Ляйсан Утяшева: «Я знаю, как контролировать свой вес!» // Burda. 2013. № 12.
  19. Мнение эксперта // Burda. 2013. № 4.
  20. На вопросы отвечает врач-гинеколог // Burda. 2013. № 4.
  21. Назайкин А. Н. Эффективная реклама в прессе: практ. пособие. М.: Изд-во Междунар. ин-та рекламы, 2001. 208 с.
  22. Насморк: лечить обязательно! // Домашний очаг. 2011. № 4.
  23. Не отчаивайтесь! Жизнь прекрасна! // Burda. 2013. № 7.
  24. Помощь при аллергии в любое время года! // Burda. 2013. № 12.
  25. Похудела на 26 кг и при этом ем то, что хочу! // Burda. 2013. № 10.
  26. Прогепар®: «Супермен» для вашей печени! // Здоровье. 2013. № 7.
  27. Простуда - это не просто // Домашний очаг. 2011. № 10
  28. Пять мифов о простуде и гриппе // Домашний очаг. 2013. № 3.
  29. Систейн Ультра // Burda. 2013. № 4.
  30. Такой кашель нам не нужен! // Burda. 2014. № 3.
  31. Тенотен. Яркая жизнь. Ясный ум // Burda. 2012. № 11.
  32. Теперь возрастные изменения глаз можно замедлить // Burda. 2013. № 4.
  33. Худеть! Как обычно питаться! // Burda. 2013. № 1.

Author information

Ella Valer'evna Volokhova

Peoples' Friendship University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: June 9, 2014.

Keywords

  • реклама
  • фармацевтическая продукция
  • рекламные жанры
  • печатная пресса
  • классификация жанров рекламы фармацевтической продукции
  • advertising
  • pharmaceutical product
  • advertising genres
  • print media
  • classification of advertising genres of pharmaceutical product

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)