• Original research article
  • June 9, 2014
  • Open access

LINGUISTIC MEANS FOR THE CREATION OF AN IMAGE OF A PRODUCT IN THE ADVERTISING DISCOURSE (BY THE MATERIAL OF THE ADVERTISING OF DOMESTIC AUTOS)

Abstract

The article reveals the essence of the conception of “commercial image” specifying and concretizing the mentioned phenomenon. The author identifies the system of images of the advertising discourse distinguishing its visual and verbal representation in the consciousness of consumers. The paper pays special attention to the specifics of automobile advertising and its varieties. It’s remarkable that the advertising of domestic autos (not previously represented in the scientific investigations) for the first time becomes the subject of author’s attention, which testifies for the urgency of the implemented research. The author identifies the most productive linguistic means creating a verbal image of a domestic auto in the advertising discourse (by the material of the texts published in the printed media and outdoor advertising).

References

  1. Анатомия рекламного образа: учеб. пособ. / под ред. А. В. Овруцкого. СПб.: Питер, 2004. 224 с.
  2. Антенна - Телесемь Челябинск. № 50. 2011. 112 с.
  3. Антенна - Телесемь Челябинск. № 35. 2013. 86 с.
  4. Антенна - Телесемь Челябинск. № 44. 2013. 112 с.
  5. Жюльен Н. Словарь символов. Иллюстрированный справочник. Челябинск: Урал Л.Т.Д., 1999. 492 с.
  6. За рулем. № 5. 2009. 280 с.
  7. За рулем. № 3 (983). 2013. 300 с.
  8. За рулем. № 4 (994). 2014. 302 с.
  9. Миронова Л. Н. Цветоведение. Минск: Вышэйш. шк., 1984. 286 с.
  10. Назайкин А. Н. Практика рекламного текста. М.: Бератор-Пресс, 2003. 250 с.
  11. Помыкалова Т. Е. Цветообозначение в номинациях лексического и фразеологического признака. Челябинск: ООО «Изд-во РЕКПОЛ», 2007. 102 с.
  12. Скнарев Д. С. Фразеологизм как средство создания образа в рекламном дискурсе [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования. 2014. № 1. URL: http://www.science-education.ru/115-11842 (дата обращения: 27.01.2014).
  13. Скнарев Д. С. Языковые средства создания образа в рекламном дискурсе и кросскультурный фактор // Фундаментальные исследования. 2013. № 10. Ч. 13. С. 3016-3021.
  14. Толковый словарь русского языка [Электронный ресурс]. URL: http://www.vedu.ru/expdic/37264/ (дата обращения: 27.05.2014).
  15. Уфимцева А. А. Лексическое значение: принцип семиологического описания лексики. М.: Едиториал УРСС, 2002. 240 с.
  16. Шиловская Е. Н. Сравнительно-сопоставительный анализ частотности варьирования метафор в немецкой, английской и российской рекламе автомобилей [Электронный ресурс] // Лингвокультурология. 2008. № 2. URL: http://journals. uspu.ru/attachments/article/280/Лингвокультурология%20_2_2008_ст.%2024.pdf (дата обращения: 25.02.2014).

Author information

Dmitrii Sergeevich Sknarev

National Research South Ural State University

About this article

Publication history

  • Published: June 9, 2014.

Keywords

  • язык рекламы
  • система образов рекламного дискурса
  • рекламный образ
  • образ отечественного автомобиля
  • автомобильная реклама
  • рекламный дискурс
  • языковые средства
  • рекламный текст
  • language of advertising
  • system of images of the advertising discourse
  • commercial image
  • image of a domestic auto
  • automobile advertising
  • advertising discourse
  • linguistic means
  • commercial text

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)