• Original research article
  • June 25, 2014
  • Open access

SMALLTALK AS A MEANS OF BUSINESS COMMUNICATION SKILLS DEVELOPMENT OF STUDENTS

Abstract

In the article the issue of business communication skills development while foreign language teaching of students of non-linguistic specialities is considered. As a means of development Smalltalk is used. In the work a brief review of types of communication is given, the examples of educational activity of future bachelors in the specialization "Tourism" during the German language classes are presented.

References

  1. Розен Е. В. На пороге ХХI века. Новые слова и словосочетания в немецком языке. М.: Менеджер, 2000. 192 с.
  2. Самохина Т. С. Эффективное деловое общение в контекстах разных культур и обстоятельств: учеб. пособие по профессиональной межкультурной коммуникации. М.: Р. Валент, 2005.
  3. Сосницкая О. Small talk: большое искусство «маленькой беседы» [Электронный ресурс]. URL: http://www.dw.de/dw/ article/0,,4454249,00.html (дата обращения: 30.05.2014).
  4. Brecht M. Smalltalk gehört dazu // Markt Materialen aus der Presse. Goethe Institut, 1996. Ausgabe 7.
  5. Donke B. Schönes Wetter heute // Markt Materialen aus der Presse. Goethe Institut, 2004. Ausgabe 30.

Author information

Valentina Nikolaevna Kartashova

Yelets State Bunin University

About this article

Publication history

  • Published: June 25, 2014.

Keywords

  • профессиональное общение
  • деловое общение
  • иностранный язык
  • образовательный результат
  • стратегия ведения «Smalltalk»
  • маленькая беседа
  • professional communication
  • business communication
  • foreign language
  • educational result
  • strategy of having "Smalltalk"
  • small talk

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)