SMALLTALK AS A MEANS OF BUSINESS COMMUNICATION SKILLS DEVELOPMENT OF STUDENTS
Abstract
In the article the issue of business communication skills development while foreign language teaching of students of non-linguistic specialities is considered. As a means of development Smalltalk is used. In the work a brief review of types of communication is given, the examples of educational activity of future bachelors in the specialization "Tourism" during the German language classes are presented.
References
- Розен Е. В. На пороге ХХI века. Новые слова и словосочетания в немецком языке. М.: Менеджер, 2000. 192 с.
- Самохина Т. С. Эффективное деловое общение в контекстах разных культур и обстоятельств: учеб. пособие по профессиональной межкультурной коммуникации. М.: Р. Валент, 2005.
- Сосницкая О. Small talk: большое искусство «маленькой беседы» [Электронный ресурс]. URL: http://www.dw.de/dw/ article/0,,4454249,00.html (дата обращения: 30.05.2014).
- Brecht M. Smalltalk gehört dazu // Markt Materialen aus der Presse. Goethe Institut, 1996. Ausgabe 7.
- Donke B. Schönes Wetter heute // Markt Materialen aus der Presse. Goethe Institut, 2004. Ausgabe 30.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 25, 2014.
Keywords
- профессиональное общение
- деловое общение
- иностранный язык
- образовательный результат
- стратегия ведения «Smalltalk»
- маленькая беседа
- professional communication
- business communication
- foreign language
- educational result
- strategy of having "Smalltalk"
- small talk
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC