LINGUISTIC-CULTURAL ASPECT OF A TEXTBOOK OF RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
Abstract
The article touches on a problem of using the linguistic-cultural material in a textbook of Russian as a foreign language. On the basis of the analysis of the textbooks “Let’s Start!”, “Russian? It’s Simple!”, “Russian Language: 5 Elements” and “Russian - Exam - Tourism” the authors identified the methods for representation of linguistic-cultural material and introduced the techniques of working with it.
References
- Верещагин Е. М., Костомаров В. Г. Язык и культура. Три лингвострановедческие концепции: лексического фона, рече-поведенческих тактик и сапиентемы. М.: Индрик, 2005. 1040 с.
- Трушина Л. Б., Вохмина Л. Л., Булгина А. А. и др. Русский - Экзамен - Туризм. РЭТ-I: учеб. комплекс по рус. яз. как иностр. в сфере междунар. туризма. М.: Икар, 2005. 252 с.
- Усейнова Г. И. Русский - это просто. СПб.: Златоуст, 2010. 328 с.
- Чернышов С. И. Поехали! Русский язык для взрослых. Начальный курс. СПб.: Златоуст, 2009. 280 с.
- Эсмантова Т. Л. Русский язык: 5 элементов. Уровень А1 (элементарный): учебник. СПб.: Златоуст, 2008. 320 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 25, 2014.
Keywords
- лингвострановедение
- культура
- язык
- преподавание
- учебник
- русский язык как иностранный
- culture-oriented linguistics
- culture
- language
- teaching
- textbook
- Russian as a foreign language
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC