SPECIFICS OF USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE TATAR LANGUAGE CLASSES AT THE PRIMARY SCHOOL
Abstract
The article reveals the specifics of using information and communication technologies in the Tatar language classes at the primary school of the Republic of Tatarstan. The special attention is paid to the role of a teacher while teaching Tatar language by the use of information and communication technologies. Informatization of an educational process is considered as an integral part of the formation of a many-sided personality.
References
- Полат Е. С., Бухаркина М. Ю., Моисеева М. В., Петров А. Е. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / под ред. Е. С. Полат. М.: Издательский центр «Академия», 2002. 272 с.
- Сластенин В. А., Исаев И. Ф., Шиянов Е. Н. Педагогика: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / под ред. В. А. Сластенина. М.: Издательский центр «Академия», 2002. 576 с.
- Харисов Ф. Ф. Язык - путь к цивилизации и культуре // Филология и культура. 2013. № 2 (32). С. 323-326.
- Харисов Ф. Ф., Харисова Ч. М. Современные технологии обучения татарскому языку в русской школе. Казань: КГПУ, 2001. 40 с.
- Харисова Ч. М. Особенности строения слов в татарском языке: лингводидактический аспект // Филология и культура. 2013. № 2 (32). С. 310-313.
- Хуснутдинов Д. Х., Гиниятуллина Г. Ф. Специфика обучения студентов филологического отделения профессионально-ориентированному чтению с использованием компьютерных технологий // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 6-1 (24). С. 193-195.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 25, 2014.
Keywords
- традиционное обучение
- информационные и коммуникационные технологии
- компьютерные технологии
- содержание
- методы и средства обучения
- traditional education
- information and communication technologies
- computer technologies
- content
- methods of teaching and teaching aids
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC