LINGUISTIC SPECIFICS OF AMBIENT MEDIA
Abstract
In the article the author examines linguistic specifics of the modern type of non-standard advertising - Ambient media. Ambient media is one of the forms of guerrilla marketing. In the Ambient media advertising messages they use various linguistic means which help to attract the attention of a potential customer. It’s impossible to use them repeatedly and on a massive scale. The metaphors allowing to get over to a consumer a certain distinctive peculiarity of a brand usually serve as a basic method. Taking into account that the customers meet Ambient media suddenly and usually for once the messages of a brand should be clear, well-defined and oriented at the concrete tasks of promotion.
References
- Грилихес И. В. Прагматические и синтаксические особенности рекламных текстов. М.: Наука+, 2006.
- Дмитриева Л. М. Разработка и технологии производства рекламного продукта. М.: ЭКСМО, 2006.
- Литвинова А. В. От заголовка к слогану: эволюция рекламных текстов в Англии, США, России // Вестник Московского университета. Серия 10. Журналистика. 2007. № 3. С. 30-35.
- Павлова В. С. Эволюция наружной рекламы в контексте коммуникационного прогресса // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. 2012. № 5 (19). Ч. 2. С. 129-133.
- Пирогова Ю. К. Речевое воздействие и игровые приемы в рекламе // Рекламный текст: семиотика и лингвистика. М.: Изд. дом Гребенникова, 2006. С. 167-190.
- Середа К. Н. Справочник по рекламе. Ростов н/Д: Перемена, 2010.
- Фомин А. Г. К определению понятия «текст», «рекламный текст» // Вопросы филологии, литературного преподавания иностранных языков и страноведения. 2007. № 2. С. 49-57.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 25, 2014.
Keywords
- реклама
- непрямая реклама
- языковые особенности
- язык рекламы
- языковые особенности нетрадиционной рекламы
- advertising
- indirect advertising
- linguistic specifics
- language of advertising
- linguistic specifics of untraditional advertising
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC