MOTIVATIONAL ASPECT OF PROFESSION-ORIENTED TEACHING ENGLISH TO NON-LINGUISTIC STUDENTS (BY THE EXAMPLE OF THE AREA OF TRAINING “ARCHITECTURAL DESIGN”)
Abstract
The article reveals the role of motivation in the process of teaching a foreign language to the future architects. The special attention is paid to the usage of integrative tasks stimulating creative self-realization, allowing students to create projects combining harmoniously the constructive-technological and artistic-aesthetic aspects aimed at the formation of professional communicative competence in a foreign language.
References
- Вербицкий А. А., Платонова Т. А. Формирование познавательной и профессиональной мотивации студентов. М., 1986. 207 с.
- Витрувий. Десять книг об архитектуре / пер. с лат. Ф. А. Петровского. М.: Изд-во Академии архитектуры, 1936. 331 с.
- Леонтьев А. Н. Психологические механизмы мотивации учебной деятельности: учеб. пособие. Новосибирск: Изд-во НГПИ, 1986. 92 с.
- Маркова А. К., Орлов А. Б., Фридман Л. М. Мотивация учения и ее воспитание у школьников. М.: Педагогика, 2003. 176 с.
- Маслоу А. Мотивация и личность / пер с англ. СПб.: Евразия, 2009. 316 с.
- Хеккаузен X. Мотивация и деятельность. М.: Просвещение, 2010. 407 с.
Author information
About this article
Publication history
- Published: June 25, 2014.
Keywords
- мотивация
- мотив
- успешность учения
- творческая самореализация
- профессиональная иноязычная компетенция
- интегративные задания
- motivation
- motive
- success of teaching
- creative self-realization
- professional communicative competence in a foreign language
- integrative tasks
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC