• Original research article
  • June 25, 2014
  • Open access

MOTIVATIONAL ASPECT OF PROFESSION-ORIENTED TEACHING ENGLISH TO NON-LINGUISTIC STUDENTS (BY THE EXAMPLE OF THE AREA OF TRAINING “ARCHITECTURAL DESIGN”)

Abstract

The article reveals the role of motivation in the process of teaching a foreign language to the future architects. The special attention is paid to the usage of integrative tasks stimulating creative self-realization, allowing students to create projects combining harmoniously the constructive-technological and artistic-aesthetic aspects aimed at the formation of professional communicative competence in a foreign language.

References

  1. Вербицкий А. А., Платонова Т. А. Формирование познавательной и профессиональной мотивации студентов. М., 1986. 207 с.
  2. Витрувий. Десять книг об архитектуре / пер. с лат. Ф. А. Петровского. М.: Изд-во Академии архитектуры, 1936. 331 с.
  3. Леонтьев А. Н. Психологические механизмы мотивации учебной деятельности: учеб. пособие. Новосибирск: Изд-во НГПИ, 1986. 92 с.
  4. Маркова А. К., Орлов А. Б., Фридман Л. М. Мотивация учения и ее воспитание у школьников. М.: Педагогика, 2003. 176 с.
  5. Маслоу А. Мотивация и личность / пер с англ. СПб.: Евразия, 2009. 316 с.
  6. Хеккаузен X. Мотивация и деятельность. М.: Просвещение, 2010. 407 с.

Author information

Ol'ga Ivanovna Trubitsina

Herzen State Pedagogical University of Russia

Anna Anatol'evna Yakubovskaya

Herzen State Pedagogical University of Russia

About this article

Publication history

  • Published: June 25, 2014.

Keywords

  • мотивация
  • мотив
  • успешность учения
  • творческая самореализация
  • профессиональная иноязычная компетенция
  • интегративные задания
  • motivation
  • motive
  • success of teaching
  • creative self-realization
  • professional communicative competence in a foreign language
  • integrative tasks

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)