• Original research article
  • June 25, 2014
  • Open access

NECESSITY FOR CREOLIZATION OF A TEXT UNDER STUDYING THE VARIOUS ASPECTS OF THE ENGLISH LANGUAGE

Abstract

The article is devoted to identifying the necessity for creolization of a text under studying such aspects of a foreign language as reading, speaking, writing and listening. In addition, the paper investigates the role of creolization under preparation of textbooks for various age groups. Analysis of manuals testified that the necessity for creolization decreases in proportion to age increment of the assumed students on this manual.

References

  1. Анисимова Е. Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизованных текстов): учебное пособие для студентов факультетов иностранных языков вузов. М.: Академия, 2003. 128 с.
  2. Валгина Н. С. Теория текста. М.: Логос, 2003. 250 с.
  3. Рогалева А. А. Социокультурная тематика учебных текстов на иностранном языке: проблема представления и классификации // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 7. Ч. I. С. 166-168.
  4. Driscoll L. Reading Extra. Cambridge University Press, 2004. 118 р.
  5. Gammidge M. Speaking Extra. Cambridge University Press, 2004. 130 р.
  6. Graven M. Listening Extra. Cambridge University Press, 2004. 140 р.
  7. Palmer G. Writing Extra. Cambridge University Press, 2004. 128 р.

Author information

Marina Viktorovna Fis'kova

Orenburg State Pedagogical University

About this article

Publication history

  • Published: June 25, 2014.

Keywords

  • креолизация
  • креолизованный текст
  • невербальная креолизация
  • метаязыковая функция креолизации
  • вербальный компонент
  • невербальный компонент
  • creolization
  • creolized text
  • non-verbal creolization
  • metalinguistic function of creolization
  • verbal component
  • non-verbal component

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)