SYSTEM FOR DEVELOPING SKILLS OF COMPARATIVE ANALYSIS WITH THE STUDENTS OF THE HUMANITIES MAJOR CLASSES (BY THE EXAMPLE OF STUDYING FICTION)
Abstract
The article presents a system for developing skills of comparative analysis with the students of the Humanities major classes by the example of studying fiction. The author identifies the goal, approaches and principles, methods and means, development stages of the skills of comparative analysis and also presents a list of them. The paper gives a criterial description of the development levels of the skills of comparative analysis.
References
- Бабанский Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса. М.: Просвещение, 1982. 192 с.
- Гальперин П. Я. Основные результаты исследований по проблеме «Формирование умственных действий и понятий»: доклад д. психолог. н. М., 1965. 51 с.
- Коротов В. М. Общая методика учебно-воспитательного процесса. М.: Просвещение, 1983. 224 с.
- Новиков А. М., Новиков Д. А. Методология: словарь системы основных понятий. М.: Либроком, 2013. 208 с.
- Примерная основная образовательная программа образовательного учреждения. Основная школа / сост. Е. С. Савинов. М.: Просвещение, 2011. 342 с.
- Развитие универсальных учебных действий / под ред. С. Г. Воровщикова, Н. П. Авериной. М.: Перспектива, 2013. 280 с.
- Технологии и методики обучения литературе: учеб. пособие / под ред. В. А. Кохановой. М.: Флинта; Наука, 2011. 248 с.
- Хуторской А. В., Хуторская Л. Н. Компетентность как дидактическое понятие: содержание, структура и модели конструирования [Электронный ресурс]. 2004. 16 с. URL: http://www.khutorskoy.ru/books/2008/A.V.Khutorskoy_ L.N.Khutorskaya_Compet.pdf (дата обращения: 15.07.2013).
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 14, 2014.
Keywords
- система развития навыков сопоставительного анализа
- подходы
- принципы
- методы
- критерии и показатели уровней развития
- system for developing skills of comparative analysis
- approaches
- principles
- methods
- criteria and indices of the development levels
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC