TEACHING FOREIGN LANGUAGES IN THE LIGHT OF REALIZATION OF ALL-EUROPEAN CONCEPTION OF MULTILINGUALISM
Abstract
The article considers the practical realization of the conception of multilingualism in accordance with the developed All-European foreign language competences. The special attention is paid to the role of educational social networks as the additional sources of communication in the absence of direct communication with the native speakers.
References
- Глухова Ю. Н. Тенденции обучения французскому языку как второму иностранному в XXI веке // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 8. Ч. 1. С. 49-52.
- Гулая Т. М., Герасименко Т. Л. Опыт использования технологии «Развитие критического мышления» в процессе обучения профессионально-ориентированному деловому английскому языку // Вестник МГГУ им. М. А. Шолохова. Серия Педагогика и Психология. 2014. № 1. С. 54-62.
- Гулая Т. М., Романова С. А. Межкультурная коммуникация и языковые социальные сети // Экономика, Статистика и Информатика. Вестник УМО. М.: Московский государственный университет экономики, статистики и информатики, 2014. № 1. C. 7-10.
- Гулая Т. М., Романова С. А. Социальные сетевые сервисы в изучении иностранных языков // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 2 (32). Ч. 2. C. 64-67.
- Кабанова О. В., Терехова Г. В. Изучение иностранного языка студентами в процессе самостоятельной работы // Филологические науки. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2014. № 4 (34). Ч. 3. С. 92-94.
- Романова С. А. Реализация общеевропейской концепции многоязычия в преподавании второго иностранного языка с использованием web технологий // Modern Infocommunication and Remote Technologies in the Educational Space of School and Higher Education Institution: Materials of the International Scientific Conference (March 27-28, 2014). Prague: Vӗdecko vydavatelské centrum «Sociosféra-CZ», 2014. С. 88-89.
Author information
About this article
Publication history
- Published: July 14, 2014.
Keywords
- плюрилингвизм
- образовательные сети
- изучение иностранного языка
- инструменты Web 2.0
- виртуальные сообщества
- multilingualism
- educational networks
- foreign language teaching
- Web 2.0 tools
- virtual communities
Copyright
© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC