• Original research article
  • August 19, 2014
  • Open access

DIFFICULTIES OF EARLY FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND WAYS OF THEIR OVERCOMING

Abstract

In the article the author considers the specificity of an early foreign language teaching from the perspective of the difficulties which a teacher faces, gives a brief review of individual, typological and age-specific peculiarities of preschool children and junior schoolchildren which condition the occurrence of these problems, notes the importance of rise in psychoeducational competence of a teacher.

References

  1. Гизатуллина А. В. Психолого-педагогические условия предупреждения неуспеваемости младших подростков по иностранному языку // Образование и саморазвитие. 2007. № 6. С. 157-160.
  2. Локалова Н. П. Школьная неуспеваемость: причины, психокоррекция, психопрофилактика: учеб. пособие. СПб.: Питер, 2009. 368 с.
  3. Лукьянова М. И. Психолого-педагогическая компетентность учителя: диагностика и развитие. М.: ТЦ Сфера, 2004. 144 с.
  4. Монина Г. Б., Панасюк Е. В. Тренинг взаимодействия с неуспевающим учеником. СПб.: Речь, 2003. 200 с.
  5. Сиротюк А. Л. Психофизиологические основы обучения школьников: учеб. пособие. М.: ТЦ Сфера, 2007. 224 с.
  6. Фундаментальное ядро содержания общего образования / Рос. акад. наук, Рос. акад. образования; под ред. В. В. Козлова, А. М. Кондакова. М.: Просвещение, 2011. 79 с.
  7. Ясюкова Л. А. Психологическая профилактика проблем в обучении и развитии школьников. СПб.: Речь, 2003. 384 с.

Author information

Anna Vyacheslavna Gizatullina

Yelabuga Institute of Kazan (Volga Region) Federal University

About this article

Publication history

  • Published: August 19, 2014.

Keywords

  • раннее обучение
  • урок иностранного языка
  • младшие школьники
  • дошкольники
  • психолого-педагогическая компетентность учителя
  • методические особенности урока
  • early teaching
  • a foreign language lesson
  • junior schoolchildren
  • preschool children
  • psychoeducational competence of a teacher
  • methodological peculiarities of a lesson

Copyright

© 2014 The Author(s)
© 2014 Gramota Publishing, LLC

User license

Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)